سید محمود میرلوحی:

حرکت مدیریت شهری باید به سمت خلاقیت باشد

عضو شورای شهر تهران گفت: چاره ای نداریم جز اینکه از کنار آن چه از گذشته مانده است، عبور کنیم و به سمت خلاقیت قدم برداریم.

حرکت مدیریت شهری باید به سمت خلاقیت باشدبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید محمود میرلوحی در نشست تخصصی چهارمین کنفرانس مدیریت شهری، اقتصاد شهری و درآمدهای پایدار با اشاره به ایده های نو و جدید مطرح شده در این جلسه گفت: چاره ای نداریم جز اینکه از کنار آن چه از گذشته مانده است عبور کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: امروز در شهرداری تهران بیش از 52 هزار میلیارد تومان بدهی وجود دارد که اگر تدبیری برای آن اندیشیده نشود باعث گرفتاری و زیان خواهد شد. همچنین نزدیک به 35 هزارمیلیارد تومان پروژه نیمه تمام هم وجود دارد که اگر برای آن هم فکری نداشته باشیم با دردسرهای بیشتری روبرو خواهیم بود.

وی در ادامه با بیان اینکه امسال بیش از17 هزار میلیارد بودجه مصوب داریم که با سازمان های وابسته این بودجه به 23 هزار میلیارد تومان خواهد رسید گفت: بیشتر از 3 سال فرصت نداریم؛ همانطور که در دوره قبل تصمیماتی گرفته شد که باعث شده ما امروز در شرایط خاص قرار بگیریم، تصمیمات و اقدامات ما هم باعث می شود آیندگان ما در شورا دچار مشکل شوند. بنابراین باید از فرصت باقی مانده بهترین بهره را ببریم و از آن برای حل مشکلات به بهترین نحو استفاده کنیم.

معاون اجرایی شورای شهر تهران افزود: با توجه به اراده ای که در شورای شهر تهران در این دوره وجود دارد و همچنین با کمک دانش کارشناسان و توانمندان در حوزه برنامه ریزی و مالی امیدوار هستم معبری در این مسیر باز کنیم.

میرلوحی در ادامه تاکید کرد: شهرداری و شهر تهران ظرفیت های بسیار زیادی دارد که باید کشف شود و آن ها را بالفعل کنیم.

عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: با وجود همه مشکلات مایوس نیستیم؛ در این مسیر طرح ها و ایده های مختلف در کمیته های مختلف شورا به خصوص کمیته اقتصادی بررسی می شود.

وی در ادامه به برگزاری دو دوره مجمع کلانشهرها اشاره کرد و گفت: در طی برگزاری این دو جلسه هم مباحث بسیار خوبی از کارشناسان مطرح شد که می‌توانیم از این ظرفیت هم بهره ببریم. به نظر می رسد کلانشهرها و مراکز استان به ناچار باید به سمت خلاقیت حرکت کنند تا راه حل های مناسبی برای منابع پایدار پیدا کنیم.

انتهای پیام/

 

تاکید عضو شورای شهر بر شناسایی ظرفیت‌های بالقوه تهران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار