«بازی بزرگان» را امشب از قاب آی فیلم ببینید

فیلم سینمایی «بازی بزرگان» امشب از شبکه « آی فیلم» پخش می شود.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  «آی فیلم» برنامه های مختلفی را برای مخاطبان در نظر گرفته که به شرح زیر است:

اکبر نبوی مجری «کافه‌فیلم» هر پنجشنبه ساعت ۲۲:۳۰، پس از پخش یک فیلم سینمایی، با کارگردان آن اثر گفتگو می کند اما این برنامه در ایام ماه مبارک رمضان روی آنتن نمی‌رود.

فیلم این هفته «بازی بزرگان» محصول سال ۱۳۶۹ است و رزگار محمدامین، رژان عمری، شادی قاضی پور، پوری فاطمه و یونس آتشک بازیگران آن بوده‌اند.

کامبوزیا پرتوی داستان این فیلم سینمایی را این‌گونه نگاشته است: در پی تهاجم ارتش عراق و اشغال یکی از شهرهای کوچک مناطق مرزی غرب کشور، عده زیادی از اهالی شهر کشته می‌شوند و زنده‌ها با شتاب و در زیر بمباران، شهر را ترک می‌کنند. تنها تعداد کمی از جوانان برای مقاومت در شهر باقی می‌مانند. هنگام تخلیه شهر، مریم دخترک هفت‌هشت ساله، در اثر ضربه‌ای بیهوش می‌شود و هنگامی که به هوش می‌آید، شهر توسط ارتش عراق اشغال شده است...

فیلم سینمایی «بازی بزرگان» پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ساعت ۲۱:۰۰ پخش می‌شود و پس از آن برنامه سینمایی «کافه فیلم» به تهیه‌کنندگی سعید بشیری به روی آنتن می رود.

آی‌فیلم میزبان سیدضیاءالدین دری می‌شود

برنامه مستند «خارج از کادر» این هفته میزبان سیدضیاءالدین دری، کارگردان، تهیه‌کننده و نویسنده کشورمان می‌شود.

دوربین «خارج از کادر» با کارگردان «کیف انگلیسی» و «کلاه پهلوی» همراه شده و دغدغه‌ها و مشغله‌هایش را به‌تصویر کشیده است.

ضیاءالدین دری متولد سال ۱۳۳۲ است و از سال ۱۳۶۰تاکنون در عرصه سینما و تلویزیون فعالیت می‌کند.

او کارگردان، تهیه‌کننده و نویسنده «عشق ممنوع»(۱۳۸۴)٬ «سینما سینماست»(۱۳۶۷)٬ «صاعقه»(۱۳۶۳) و کارگردان و نویسنده لژیون(۱۳۷۷) و «باد و شقایق»(۱۳۷۶) است.
«خارج از کادر»به‌تهیه‌کنندگی عاطفه خالدی جمعه ساعت ۲۲:۳۰ روی آنتن می‌رود. بازپخش آن نیز در ساعت ۰۶:۳۰ و ۱۴:۳۰ روز شنبه و ۲۲:۳۰ دوشنبه خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۰۹:۲۱ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام یکی از خصوصیات خوب این فیلم حفظ صداقت وامانت داری دررساندن واقعیات به مخاطب میباشد با فیلم برداری وصحنه پردازی فوق العاده هنرمندانه دکوپاژ خوب ودوری از هرنوع رویا زدگی وتوهم زدگی بر خلاف اکثر هنرمندان ایرانی میباشد ولی یک نقص ان در انتخاب کاراکتر است از جمله کاراکتر یونس به نظر میرسد از عهده انجام نقشش بخوبی بر نیامده است که شایسته یک پسر 11 ساله مبارز است بخصوص با بی تفاوتی مشهود در چهره اش در موقعیتی چنان متلاطم /در نهایت فیلم ابراز دوستی ومحبت دختر به سرباز عراقی یک پیام مهمی در بردارد که قدرت سلطه وتسلط میاورد وبسته به انصاف صاحب قدرت دارد که با قربانیش چگونه رفتار کند پس چنان زندگی کن که در برابر دشمنانت زیاد ناتوان نگردی محدویت امکانت در فیلم به رشد وشکوفایی فیلم کمک بسیاری کردهودهکده خالی یک حالت اضطرار را میرساند که ادمی در بحرانها چه زود همه داشته هایش را که تا دیروز برایش عزیز بود در پیش چشمانش بیمقدار میگردد/با تشکر