رئیس کرسی ارتباطات علم و فناوری یونسکو مطرح کرد؛

کرسی ارتباطات پلی میان علم و جامعه/ ضرورت توسعه فعالیت‌های علمی و ارتباطی با وسایل ارتباط جمعی

خانیکی گفت: از کرسی ارتباطات علم و فناوری انتظار داریم که پلی میان حوزه‌های علم و جامعه باشد.

کرسی ارتباطات پلی میان علم و جامعه/ ضرورت توسعه فعالیت‌های علمی و ارتباطی با وسایل ارتباط جمعیبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هادی خانیکی‌ رئیس کرسی ارتباطات علم و فناوری یونسکو در مراسم افتتاحیه کرسی ارتباطات علم و فناوری که در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، با بیان اینکه 16 کرسی یونسکو در ایران وجود دارد، گفت: علاوه‌بر کرسی‌هایی که در داخل ایران است یونسکو 735 کرسی هم در کشورهای مختلف جهان دارد.

رئیس کرسی ارتباطات علم و فناوری یونسکو با اشاره به میزبانی دانشگاه علامه در این کرسی، گفت: با میزبانی این دانشگاه تخصصی در علوم ارتباطات، امکانی فراهم می‌شود تا از تمام ظرفیت‌ها برای ارتقاء توان اسلامی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: تأسیس این کرسی‌ها برای دانشگاه و ارتباطات فرصت‌های بسیاری را خلق می‌کند و این کرسی باید به فضایی برای ارتباط میان دانشگاه، رسانه و جامعه تبدیل شود.

حمایت جامعه نیاز توسعه علم و فناوری است

خانیکی‌ با بیان اینکه علم و فناوری به حمایت جامعه احتیاج دارد، گفت: باید از طریق تمامی وسایل ارتباط جمعی فعالیت‌های علمی و ارتباطی را توسعه دهیم.

رئیس کرسی ارتباطات علم و فناوری یونسکو در رابطه با کرسی ارتباطات یونسکو، بیان کرد: ایده کرسی ارتباطات از اواخر سال 94 آغاز شد و در سال 96 به بار نشست و با تفاهم‌نامه‌ای که با دبیرکل یونسکو داشته‌ایم این کرسی امروز به این مرحله رسیده است.

نهادهای ملی و منطقه‌ای باید از کرسی علوم ارتباطات  پشتیبانی کنند

وی تصریح کرد: این کرسی با پشتیبانی 12 نهاد ایرانی، منطقه‌ای و جهانی تأسیس شد و به حمایت و پشتیبانی نهادهای ملی و منطقه‌ای نیاز دارد.

خانیکی‌ یادآور شد: از این کرسی انتظار داریم که پلی میان حوزه‌های علم و جامعه باشد.

16 کرسی فعال در کشور داریم

جوان حجت‌الله ایوبی‌ دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو  با بیان اینکه 16 کرسی فعال در کشور وجود دارد، گفت: متأسفانه برخی از این کرسی‌ها چراغشان‌ خاموش شده است اما امیدواریم که این کرسی با موفقیت راه خود را ادامه داد.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو با اشاره به نهادها و کرسی‌ها، گفت: این نهادها پایگاه‌هایی هستند که می‌توانند آخرین دستاوردهای فناوری نوین را به دستگاه‌های مختلف کشور منتقل کنند.

ایوبی‌ ادامه داد: برای اینکه بتوانیم نگاه اسلامی را در بطن و نظریه‌های مختلف به وجود بیاوریم باید از این کرسی‌ها بهره کافی را ببریم زیرا به کمک این کرسی‌ها است که صدای ایران در جهان رساتر می‌شود.

تحولات اساسی در علوم مختلف حول محور کرسی ارتباطات

در ادامه مراسم حسین سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه امروز ارتباطات یک رشته علمی در دانشگاه‌ها نیست، گفت: رشته ارتباطات امروز به حوزه دانشی تبدیل شده که بر علوم مختلف سایه انداخته است.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به اینکه بدون شناخت ارتباط کافی نیست، گفت: رشد شاخصه‌های ارتباط جامعه علمی به بنیاد و تحول ارتباطات بستگی دارد و شناخت ابعاد جامعه بدون شناخت ارتباطات کافی نیست.

وی یادآور شد: آغاز فعالیت کرسی ارتباطات و همکاری بین‌المللی حول محور این کرسی می‌تواند نقطه آغازی برای تحولات اساسی در تمام علوم مختلف باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار