فوتبالیست مشهوری که در یک بازی ۱۳ گل زد! +عکس

بیست و یکمین دوره جام جهانی فوتبال در روسیه آغاز خواهد شد و ۳۲ تیم راه یافته به این تورنمنت بسیار مهم، برگی دیگر از تاریخ پرماجرا و پرطرفدار توپ گرد را خواهند نوشت.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، از امروز قصد داریم در ۱۰۰ بخش(روز) روزشمار جام جهانی ۲۰۱۸ که بخشی از آن در سایت FIFA منتشر می شود را از ۱۰۰ روز مانده به این رویداد مهم با عنوان «صفر تا ۱۰۰ جام جهانی» به رشته تحریر درآوریم بدین صورت که هر روزی که به جام جهانی نزدیک تر می شویم عدد آن روز را که نمایانگر یک شخصیت یا یک اتفاق تاریخی در این تورنمنت معتبر است را شرح می دهیم. تا روز افتتاحیه جام جهانی ۲۰۱۸ با ۱۰۰ اتفاق و شخصیت مهم تاریخ جام جهانی با مشرق همراه باشید.
۳۱ روز مانده به جام جهانی ۲۰۱۸

 ۲۰ دوره از عمر جام جهانی فوتبال می گذرد و نیمی از آن در ۵ کشور ایتالیا، فرانسه، برزیل، مکزیک و آلمان (هر کدام دو دوره) برگزار شده است و در دوره ۲۱ هم روسیه برای نخستین بار میزبانی این رویداد مهم را برعهده گرفته است.

۳۱ شهر از این ۵ کشور دو بار میزبان جام جهانی بوده اند؛ مکزیکوسیتی پس از اینکه در سال ۱۹۷۰ قهرمانی «پله» در جام جهانی را دید، ۱۶ سال بعد جام طلایی جهانی را بر فراز دستان دیگر اسطوره فوتبال دنیا «مارادونا» دید. مونیخ هم یکی از شهرهایی است که در سال ۱۹۷۴ شاهد قهرمانی آلمان با «فرانتس بکن باوئر» بود و ۳۲ سال بعد ایتالیا چهارمین جام قهرمانی جهان را در این شهر به خود اختصاص داد.

رم، پاریس و ریودوژانیرو هم که هوادارن پرشوری در مسابقات جام جهانی داشته اند، در این لیست حضور دارند.

 پرگل ترین نتیجه تاریخ بازی های مقدماتی بازی های جام جهانی، و تاریخ بازی های بین المللی در روز ۱۱ آوریل ۲۰۰۱ به ثبت رسید؛ در آن روز، استرالیا با نتیجه ۳۱ بر صفر بر ساموا آمریکایی غلبه کرد.

این مسابقه، بیش از هر کس، برای «آرچی تامسون» خاطره انگیز است، او موفق شد در آن شب ۱۳ گل به ثمر برساند که رکوردی است که تا کنون باقی مانده است. آن ۱۳ گل، بیشترین گلی است که فردی تا کنون در یک مسابقه بین المللی به ثمر رسانده است.

 
آرچی تامسون

در یکی از دیدارهای مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۲ در قاره اقیانوسیه یکی از بازیکنان استرالیا به تنهایی ۱۳ گل به ساموای آمریکایی زد!

اگرچه آن مسابقه موجب تحقیر ساموا شد، اما بازگشت این تیم به فوتبال بین المللی آنچنان شگفت آور بوده است که دستمایه مستند تحسین شده Next Goal Wins (هدف بعدی پیروزی) قرار گرفته است.

منبع: مشرق

انتهای پیام/

صفر تا ۱۰۰ جام جهانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار