شهروندان یزدی امسال تابستانی بدون آب را تجربه خواهند کرد

مدیرکل شرکت آب و فاضلاب استان یزد گفت: شهروندان یزدی شرایط حاد کنونی در زمینه کمبود آب را درک کنند.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ مدیرکل شرکت آب و فاضلاب استان یزد با تاکید بر توجه مردم به امر صرفه جویی در بازده زمانی تابستان خشک یزدگفت: از عموم شهروندان استان می‌خواهیم که شرایط حاد کنونی در زمینه کمبود آب را درک کنند، که اگر حداقل ۱۵ تا ۲۰ درصد نسبت به مصرف آب صرفه جویی داشته باشند قطعا تابستان بدون مشکلی را سپری خواهیم کرد و از قطعی آب گذرخواهیم نمود.

اسلامی  افزود: با توجه به خشکسالی چندسال اخیر و کاهش سهمیه آب انتقالی، راهکار‌های کوتاه مدت و سریع در راستای تامین آب شرب مردم استان و در اولویت شهرستان اردکان، با نگاه به کیفیت پایین آب این شهرستان در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: اضافه کردن آب چاه‌های کشاورزی با‌ ای سی پایین در مدار آب شرب شهرستان از جمله راهکار‌های کوتاه مدتی است که از سوی اداره آب و فاضلاب شهرستان، رایزنی‌ها صورت گرفته و بزودی به اجرا در خواهد آمد.

مدیرکل شرکت آب و فاضلاب استان یادآور شد : برای برطرف کردن مشکل کمبود آب شرب شهرستان‌های استان هیچ تفاوتی برای شهر‌ها نسبت به یکدیگر قائل نیست و دغدغه آب سالم و مطلوب برای تمامی شهرستان‌های استان به یک میزان است.

وی افزود: البته نباید فراموش کرد شهرستان های، چون اردکان، بافق و بهاباد با توجه به کیفیت بسیار پایین آب موجود در اولویت اختصاص سهمیه بیشتر آب انتقالی قرار دارند.

اسلامی  حفر چاه اضطراری را یکی دیگر از راهکار‌های موجود در راستای تامین آب شرب شهرستان اردکان خواند و گفت: همراهی دستگاه‌های ذی ربط در راستای اخذ مجوز‌های لازم، از جمله لازمه‌های حفر ۵ حلقه چاه در منطقه چاه افضل اردکان است که البته مطالعات اجرای سیستم آب شیرین و نحوه بهره برداری از آن نیز نیاز به مطالعات دقیق دارد.

وی خاطرنشان کرد: امیدورایم نمایندگان مردم در شورای شهر اردکان با پیگیری و سرعت عمل در مرحله نهایی اجرایی شدن طرح فاضلاب اردکان همکاری لازم را با شرکت آب و فاضلاب استان بعمل آورند.

انتهای پیام/ی

بحران بی آبی در یزد

برچسب ها: بحران آب ، خشکسالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار