رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری شهرستان اردکان گفت: بررسی‌های لازم برای احداث ۱۶ بوم گردی جدید در شهرستان اردکان انجام شده است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری شهرستان اردکان گفت: از سال ۱۳۹۴ تا کنون با پیگیر‌های انجام شده در روستا‌های خرانق، درند، ساغند، رباط پشت بادام، سرو سفلی و همچنین در شهر عقدا و اردکان بررسی‌های لازم صورت گرفته و موافقت اولیه احداث ۱۶ بوم گردی صادر شده است.

حمید مشتاقیان افزود: تاکنون ۴ واحد بوم گردی شامل: بوم گردی ارت ،شبستان، بوم گردی ماه بی بی، بوم گردی انار و بوم گردی خشت و ماه در شهر اردکان با ظرفیت ۱۱۵ نفر در شهرستان اردکان افتتاح شده است.

وی ادامه داد: احداث بوم گردی در مناطق مختلف شهرستان باعث ایجاد اشتغال برای ساکنان بومی منطقه  است و می توان علاوه بر حفظ و احیاء محیط زیست، آداب و رسوم گذشته، محیطی جذاب برای گردشگران آماده کرد.

موزه‌های فرش، مردم شناسی، مفاخر و بافت تاریخی در شهر اردکان و منارجنبان، ارگ تاریخی و کاروانسرای شاه عباسی و ریگزار زرین در بخش خرانق، بافت تاریخی عقدا و جاذبه‌های تاریخی ترک آباد و احمدآباد در بخش مرکزی اردکان از جاذبه های گردشگری اردکان است.

انتهای پیام/ی

افزایش خانه های  بوم گردی در اردکان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.