شیوع وبا در مناطق تحت کنترل نیرو‌های مورد حمایت آمریکا در سوریه

گزارش‌ها از شیوع وبا در اردوگاه‌های آوارگان سوری تحت کنترل نیرو‌های موسوم به سوریه دموکراتیک واقع در حومه دیرالزور حکایت دارد.

شیوع وبا در مناطق تحت کنترل نیرو‌های مورد حمایت آمریکا در سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اینترنتی العهد لبنان، وبا در اردوگاه‌های آوارگان سوری تحت کنترل نیروهای موسوم به سوریه دموکراتیک مورد حمایت آمریکا واقع در حومه دیرالزور شیوع یافته است. حومه غربی دیرالزور که در کنترل نیروهای سوریه دموکراتیک مورد حمایت آمریکاست، به علت اقدام این نیروها در سربازگیری اجباری، صحنه نارضایتی و تنش است آن هم در حالی که اردوگاه‌های آوارگان تحت کنترل این شبه نظامیان در حومه دیرالزور از شیوع وبا رنج می برند.

برخی منابع رسانه‌ای آگاه به روزنامه الوطن سوریه اعلام کردند: در پی بازداشت شماری از جوانان توسط نیروهای دموکراتیک سوریه در حومه غربی الرقه و فرستادن آنها به سربازی اجباری، حالتی از نارضایتی و تنش بر این منطقه حاکم است.
به نوشته شبکه اینترنتی «فرات پست» وابسته به گروههای مسلح سوری بر اثر شیوع بیماری «وبا» در حومه دیر الزور بیش از ده مورد مرگ به ثبت رسیده است. این شبکه اعلام کرد بیماری وبا در حال شیوع در اردوگاه «سفیره تحتانی» در حومه غربی دیرالزور است.

منابع متعدد خاطر نشان کردند آب، علت احتمالی شیوع این بیماری است، زیرا با تانکرهایی حمل می شود که قبلا برای حمل نفت استفاده می شد اما با همه اینها سازمان «مداخله زودهنگام» که در این اردوگاه‌ها فعالیت می کند، با صاحبان این تانکرها برای حمل آب قرار داد بسته است.

این منابع همچنین به وجود موارد فساد و بی اعتنایی به سلامت ساکنان اردوگاه‌ها اشاره کردند.
انتهای پیام/

مرگ 10 نفر بر اثر وبا در مناطق تحت کنترل نیروهای مورد حمایت آمریکا

برچسب ها: سوریه ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار