فرماندار خوانسار :

فتح خرمشهر معادلات دشمنان را برهم زد

فرماندار خوانسار گفت: فتح خرمشهر معادلات دشمنان را به هم ریخت تاجایی که از جنگ با ایران پشیمان و خواستار قبول قطعنامه شدند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سید حسن شفعتی در جلسه هماهنگی بزرگداشت سوم خرداد با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: در آستانه چهلمین سالگرد آزادسازی خرمشهر هستیم، فتح خرمشهر یادآور رشادت‌های رزمندگان عملیات بیت‌المقدس است و باید با برنامه‌ریزی مدون مراسم گرامیداشت فتح خرمشهر در سطح شهر و روستاها برگزار شود.

وی با تأکید بر این‌که روحانیون مساجد در ماه مبارک رمضان در سخنرانی‎ها حماسه‌ آزادسازی خرمشهر و هشت سال دفاع مقدس را یادآوری کنند، افزود: لازم است اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با استفاده از ظرفیت‌ کانون‌های فرهنگی مساجد در زمینه بزرگداشت سوم خرداد اقدام کند.

فرماندار خوانسار با اشاره به این‌که با رهبری مدبرانه امام(ره) و وحدت نظام و ایثارگری رزمندگان خرمشهر پس از ماه‌ها تصرف در دست رژیم بعث عراق آزاد شد، گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران نسبت به شناسایی رزمندگان عملیات آزادسازی خرمشهر و تجلیل از آنان اقدام کند.

وی همچنین مطرح کرد: در دوران 8 سال دفاع مقدس با فداکاری و ایثار رزمندگان بود که دشمن نه تنها نتوانست یک وجب از خاک میهن را در اختیار قرار گیرد، بلکه کیلومترها از خاک عراق توسط رزمندگان تصرف شد.

شفعتی تأکید کرد: روز سوم خرداد ماه مراسم ویژه آزادسازی خرمشهر برگزار می‌شود، همچنین فضای شهر باید با نصب بنر در زمینه آزادسازی خرمشهر عطرآگین شود و ادارات و صنایع شهرستان هم نسبت به نصب بنر در زمینه آزادسازی خرمشهر اقدام کنند.

وی تصریح کرد: فتح خرمشهر معادلات دشمنان را به هم زد تا جایی که خود از جنگ با ایران پشیمان  و خواستار قبول قطعنامه شدند، رزمندگان پیرو مکتب امام آماده نبرد با دشمن متجاوز بعث عراق و استکبار جهانی شده بودند.

فرماندار خوانسار ادامه داد: اگر در عرصه تولید با تولید کالای باکیفیت خوب عمل کنیم و از کالای ایرانی خرید کنیم می‌توانیم در جنگ اقتصادی در مقابله با دشمنان پیروز میدان شویم.

وی با بیان این‌که دیدار با خانواده شهدای عملیات بیت‌المقدس، برگزاری برنامه بزرگداشت سوم خرداد و اجرای برنامه جام رمضان به مناسبت آزادسازی خرمشهر از جمله برنامه‌های گرامیداشت سوم خرداد در خوانسار است، یادآور شد: حمایت از کالای داخلی همان غیرت جهادی رزمندگان را می‌طلبد که در مقابل هجوم رژیم بعث عراق به میدان رفتند و با آزادسازی خرمشهر دشمنان را به حیرت انداختند.

در ادامه عبداله صانعی معاون فرماندار خوانسار اظهار کرد: سوم خرداد برگ زرینی از افتخارات دفاع مقدس است که همواره جاودان خواهد ماند، بزرگداشت حماسه آزادسازی خرمشهر مرهون رشادت‌ها و فداکاری رزمندگان 8 سال دفاع مقدس است و بر ملت ایران این تلاش و ایثارگری پوشیده نیست.

وی با اشاره به این‌که دستگاه‌های اجرائی مراسم بزرگداشت سوم خرداد را با شکوه خاص برگزار کنند، گفت: سوم خرداد روز حماسه و مقاومت مردم خرمشهر پس از  یک و سال نیم اشتغال توسط رژیم بعث بود که به رقم تقویت صدام برای نیروهای خود در خرمشهر، اما با ایثارگری رزمندگان منجر به آزاد سازی خرمشهر شد.

 

انتهای پیام/م

 

جلسه هماهنگی بزرگداشت سوم خرداد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار