گزینه ترامپ به عنوان سفیر آمریکا در کره جنوبی معرفی شد

دونالد ترامپ، رئیس ستاد فرماندهی آمریکا در اقیانوس آرام را به عنوان گزینه مورد نظر خود به عنوان سفیر این کشور در کره جنوبی معرفی کرد.

گزینه ترامپ به عنوان سفیر آمریکا در کره جنوبی معرفی شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز جمعه و پیش از دیدار احتمالی ماه آینده با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، دریاسالار «هری هریس» رئیس ستاد فرماندهی آمریکا در اقیانوس آرام را به عنوان گزینه مورد نظر خود برای تصدی سمت سفارت این کشور در کره جنوبی معرفی کرد.

هریس در صورت تایید، سمتی را اشغال خواهد کرد که از ژانویه 2017 و با روی کار آمدن دونالد ترامپ خالی بوده است.

هریس ابتدا قرار بود به عنوان سفیر آمریکا در استرالیا معرفی شود، اما ماه گذشته مایک پمپئو، وزیر امور خارجه کنونی آمریکا از وی خواست با توجه به تشدید تلاش های دیپلماتیک برای حل و فصل بحران تسلیحات هسته‌ای کره شمالی، هدایت امور سفارت آمریکا در کره جنوبی را بپذیرد.

اعلام رسمی نامزدی هریس چند روز پس از آن صورت می گیرد که کره شمالی شک و تردیدهایی را در مورد نشست بی سابقه دوازدهم ژوئن در سنگاپور میان سران این کشور و آمریکا مطرح کرد.

هریس که به داشتن دیدگاه های تندرو در مورد توسعه توان نظامی چین معروف است، در ماه مارس به کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا گفت این کشور نمی تواند خیلی درباره نشست کیم و ترامپ خوشبین باشد و باید با چشمان کاملا باز وارد گفتگو شود.

انتهای پیام/

سفیر جدید آمریکا در کره جنوبی معرفی شد

برچسب ها: آمریکا ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار