رأی مخالف استرالیا و آمریکا به انجام تحقیقات مستقل درباره کشتار‌ فلسطینیان

استرالیا و آمریکا تنها کشور‌هایی بودند که در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل به انجام تحقیقات مستقل درباره کشتار‌ها در نوار غزه رأی مخالف دادند.

رأی مخالف استرالیا و آمریکا به انجام تحقیقات مستقل درباره کشتار‌ها در غزهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از گاردین، استرالیا و آمریکا تنها کشورهایی بودند که در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل در روز گذشته (جمعه) به انجام تحقیقات مستقل درباره کشتار بی رحمانه فلسطینیان بدست نیروهای رژیم صهیونیستی رأی مخالف دادند.

نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل روز گذشته به منظور بررسی وضع حقوق بشر در اراضی اشغالی فلسطین برگزار شد. در این نشست 29 کشور به راه اندازی «یک کمیسیون مستقل بین المللی» برای انجام تحقیقات درباره نقض حقوق بشر و قوانین بشردوستانه بین المللی رأی موافق دادند و فقط دو کشور آمریکا و استرالیا با آن مخالفت کردند. در این میان 14 کشور هم از دادن رأی امتناع کردند.

در این نشست، مقامات استرالیا با ابراز ناراحتی درباره این کشتارها مدعی شدند که رژیم صهیونیستی این حق را دارد از خود محافظت کند.

مقامات استرالیا مطابق با بیانیه های پیشین خود اعلام کرد که باید یک تحقیقات مستقل درباره تیراندازی ها در نوار غزه انجام شود؛ اما تحقیقات شورای حقوق بشر به دلیل نگرانی از شرایط را جانب دارانه خواندند. در واقع استرالیا همانند آمریکا مدعی شد که باید نقش حماس هم در این تحقیقات مورد بررسی قرار بگیرد.

استرالیا در این نشست اعلام کرد: این تحقیقات فقط درباره حوادث غزه و مربوط به بازه زمانی خاصی نیست؛ بلکه همه بازه های زمانی و همه مناطق را شامل می شود. استرالیا نگران است که این تحقیقات بی طرف و مستقل نباشد و به همین دلیل با آن مخالفت می کند.

مدیر اجرایی سازمان بین المللی آکسفام درباره این اقدام جانبدارانه اعلام کرد: زمانی که استرالیا به عضویت این شورا در آمد، متعهد شده بود که اصولی رفتار کند و به حمایت از حقوق بشر بپردازد. دادن رأی مخالف به انجام تحقیقاتی مستقل درباره کشتارها در غزه برای بررسی نقض قوانین بین المللی حقوق بشر نشان‌دهنده متعهد نبودن استرالیاست.

روز دوشنبه گذشته همزمان با افتتاح سفارت جدید آمریکا در قدس اشغالی، فلسطینیان به مناسبت روز نکبت و همچنین در اعتراض به این اقدام آمریکا، تظاهرات گسترده ای در نوار غزه برگزار کردند. در این تظاهرات، نظامیان سرکوبگر رژیم صهیونیستی دست کم 60 نفر را شهید و بیش از 2700 نفر را مجروح کردند. آمریکا به جای محکوم کردند این کشتارها، در ادعایی پوچ و گزاف گفت که حماس عامل این حملات بوده است!

دونالد ترامپ در ماه دسامبر سال گذشته میلادی با اعلام خبر به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، خشم مردم سراسر جهان را برانگیخت و باعث تشدید درگیری میان فلسطینیان و نظامیان سرکوبگر رژیم صهیونیستی شد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ملکوت
۱۴:۰۷ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
دیگر حقوق بشری نیست که دفاع از مظلوم کند .
Iran (Islamic Republic of)
مهر
۱۲:۳۶ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
پس بنابراین لعنت ونفرین بیشماربرظالمین ودژخیمان عالمی که نه انسانیت سرشان می شودونه قانون بین الملل رارعایت می کنند.
آخرین اخبار