مدیرعامل ستاد دیه سیستان و بلوچستان ؛

نخستین جشن گلریزان درشهرستان مرزی میرجاوه برگزارشد / ۶۴ زندانی جرائم غیرعمد در انتظار آزادی

مدیرعامل ستاد دیه سیستان و بلوچستان گفت:نخستین جشن گلریزان ظهر روزگذشته در شهرستان مرزی میرجاوه برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، رحمدل بامری مدیرعامل ستاد دیه سیستان و بلوچستان گفت: کمک‌های مالی و معنوی خیران به ویژه در ماه مبارک رمضان پشتوانه ارزشمند این نهاد برای آزادی زندانیان نیازمند است.

وی ادامه داد:خیران شهرستان مرزی میرجاوه در نخستین جشن گلریزان ماه مبارک رمضان امسال پرداخت ۱۰۰ میلیون تومان کمک نقدی به زندانیان جرائم غیرعمد را متعهد شدند.

وی با بیان اینکه سومین جشن گلریزان امروز در سراوان برگزار می‌شود، افزود: امسال ۳۲ جشن گلریزان برای این استان پیش بینی شده که امید است با برپایی آن‌ها زمینه آزادی بیشتر زندانیان جرایم غیرعمد فراهم شود.

مدیرعامل ستاد دیه استان ادامه داد: سال گذشته با برپایی ۲۴ جشن گلریزان در سیستان و بلوچستان افزون بر ۲ میلیارد و ۱۸۰ میلیون تومان تعهد ایجاد شد که امسال با توجه به افزایش این جشن‌ها امید است کمک‌های بیشتری جمع آوری شود.

بامری  تصریح کرد: هم اینک ۶۴ زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های سیستان و بلوچستان در انتظار انفاق هموطنان خیر هستند.

مدیرعامل ستاد دیه سیستان و بلوچستان سوانح رانندگی، مهریه، نفقه و حوادث کاری را شایع‌ترین جرائم زندانیان غیر عمد در این استان ذکر کرد.

وی از علما، ریش سفیدان طوایف و قبایل درخواست کرد با فرهنگ سازی مردم را نسبت به عواقب بیمه نکردن وسائط نقلیه و ترویج ازدواج‌های آسان بر اساس قوانین اسلامی با تعیین مهریه‌های معقول آگاه کنند.

وی همچنین از شکات خواست تا با روحیه گذشت برای رضای خداوند متعال و شادی خانواده‌های افراد زندانی که مرتکب جرائم غیرعمد شدند، گذشت را سرلوحه کار خود قرار دهند.

بامری افزود: مردم سیستان و بلوچستان می‌توانند برای کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد وجوه نقدی خود را علاوه بر واریز به شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۷۷۰۱۱۳۶۳۵ بانک ملت به نام ستاد دیه استان، با سامانه پیامکی *۷۸۰*۷۷۷۷۰۵۴# نیز پرداخت کنند.

انتهای پیام/ع

زندانیان جرائم غیر عمد در انتظارآزادی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار