آیت الله مکارم شیرازی عنوان کرد؛

تقوا حالت بازدارنده ازگناه است

ایت الله مکارم شیرازی گفت:ما سلسله هوس‌های درونی و سلسله وسوسه‌های شیطانی بیرونی داریم؛ در مقابل این دو سلسله باید یک حالت بازدارنده باشد که نام آن تقواست.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛آیت الله ناصرمکارم شیرازی در برنامه چشمه معرفت که از شبکه یک سیما پخش شد، بر لزوم آشنایی با حقیقت ماه رمضان تأکید کرد وگفت: باید با آغاز این ماه، وارد مرحله تحول روحانی، معنوی، فردی و اجتماعی شویم.

این مفسر برجسته قرآن کریم  ابراز کرد:گاهی افراد از طریق مصرف دارو، نیروی دفاعی بدن خود را تقویت می‌کنند و هنگامی که به محیط آلوده هم وارد می‌شوند، بیمار نمی‌شوند چراکه نیروی بازدارندگی و دفاعی درونی آنان بالاست.

وی با اشاره به اینکه قرآن مجید می‌فرماید «روزه بدارید تا روح تقوا در شما زنده شود»، بیان کردند: تقوا، آن حالت بازدارندگی روح انسان در مقابل گناه و کارهای خلاف است.

آیت الله مکارم شیرازی اضافه کرد: ما سلسله هوس‌های درونی و سلسله وسوسه‌های شیطانی بیرونی داریم؛ در مقابل این دو سلسله باید یک حالت بازدارنده باشد که نام آن تقواست.

این مرجع تقلید تصریح کرد: اگر بازدارندگی روحی در انسان نباشد، هنگامی که مال نامشروعی از طریق تقلب، رانت خواری و قاچاق به او برسد، توان مقاومت ندارد و تسلیم می‌شود.

انتهای پیام/ح

تقوا موجب مقاومت انسان در مقابل اموال نامشروع می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار