در نشست خبری روز ملی پیوند عضو مطرح شد؛

انجام ۱۳ پیوند قلب و کلیه همزمان در کشور/ مرگ مغزى سالانه ۴ هزار نفر/ هزينه ٢٠٠ ميليونى پيوند عضو در ايران

رئیس بخش جراحی پیوند اعضای بیمارستان مسیح دانشوری گفت: هزينه 200 میلیون تومانی پیوند اعضا را دولت پرداخت مى‌كند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  عزیز‌الله عباسی رئیس بخش جراحی پیوند اعضای بیمارستان مسیح دانشوری در نشست خبری روز ملى اهدای عضو با تعريف بيمار مرگ مغزى گفت: هیچ بیمار مرگ مغزی تاكنون به زندگى بازنگشته است و يک مورد در جهان هم تا به حال از اين مورد گزارش نشده است.

وی با بيان اينكه فتوای حضرت امام خمینی (ره) در خصوص پیوند اعضا راهگشاى نجات بيماران بود، عنوان كرد: فتوای امام راه پیوند را در کشور باز کرد و توانستیم جان بیماران زيادى را نجات دهیم، پيش از اين فرمان فقط پیوند کلیه از زنده به زنده انجام می‌شد.

عباسی با اشاره به هزینه‌هاى بالاى جراحی‌های پیوند اعضا در دنيا گفت: در کشور آمریکا انجام پیوند ریه حدود 700 هزار دلار هزینه دارد، هزينه پيوند در كشور ما 200 میلیون تومان است كه دولت آن را پرداخت مى‌كند.

رئیس بخش جراحی پیوند اعضای بیمارستان مسیح دانشوری با بيان اينكه با دستيابى به علم پيوند توانسته ايم در ساير درمان هاى نيز موفق عمل كنيم، افزود: پیوند اعضا از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است اگر کشوری به این علم دست پيدا كند می‌تواند سایر بیماری‌های مربوطه را نیز درمان کند.

فرحناز صادق‌بیگی مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای بیمارستان مسیح دانشوری در نشست خبری روز ملی پیوند عضو با بيان اينكه این واحد برترين واحد فراهم آورى اعضا در كشور شده است، گفت: كار فراهم آورى اعضا بسيار دشوار است و تيم ١٥٠ نفری در گروه فراهم آورى اعضا فعاليت می‌كنند البته حلقه اصلى موفقيت ما خانوده‌هاى اهداكننده هستند.

امضای  ٣ ميليون نفر كارت اهداى عضو  در بیمارستان مسیح دانشوری

وى ادامه داد: ما موفقيت ٨٥ تا ٩٠ درصد در رضايت‌گيرى از بيماران داريم و تاكنون ٣ ميليون نفر كارت اهداى عضو را در بيمارستان مسيح دانشورى امضا كرده‌اند اما براى اهداى عضو رضايت خانواده‌ها شرط است البته در كل كشور ٨ ميليون نفر كارت اهداى عضو دارند.

صادق‌بیگی عنوان كرد: ١٠ درصد از افراد کشور در سامانه‌های مختلفی که برای اعلام رضایت در زمینه اهدای عضو راه‌اندازی شده ثبت‌نام کرده‌اند.

تصادفات رانندگی شایع‌ترین علت مرگ مغزی

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضا بیمارستان مسیح دانشوری با بيان اينكه تصادفات رانندگی شایع‌ترین علت مرگ مغزی است، گفت: سالیانه ٤ هزار مرگ مغزی در کشور اتفاق مى افتد که سال گذشته تنها هزار اهدا انجام شده است.

صادق‌بیگی تاكيد كرد: رسانه‌ها باید در زمینه اهداء عضو فرهنگ‌سازی بیشتری انجام دهند.

وى با اشاره به زمان رضايت گيرى از خانوادت بيماران مرگ مغزى گفت: متوسط زمان کسب رضایت از خانواده‌های اهدا کننده در بیمارستان مسیح دانشوری ٦ ساعت است البته در مواردى برای کسب رضایت خانواده‌هاحتى يک هفته تلاش كرده‌ايم.

انجام ١٣ پيوند قلب وكليه همزمان در كشور/ تولد نوزاد نخستين فرد پيوندى كليه و قلب همزمان

در ادامه نشست شریف‌کاشانی متخصص قلب با بيان اينكه پیوند قلب آخرین روش درمانی برای بیماران مبتلا به نارسایی قلبی است، گفت: بیماری‌های قلبی و عروقى شایع‌ترین علل مرگ و میر در کشور ما محسوب مى شود.

وی ادامه داد: با حمایت‌های انجام شده تقریباً بیشتر موانع در زمینه پیوند اعضا در بیمارستان مسیح دانشوری برطرف شده است و توانسته‌ايم از موانع پيوند قلب عبور كنيم و موفقيت بالايى كسب كنيم.

وى با بيان اينكه اولین پیوند قلب و ریه همزمان در کشور در بيمارستان مسيح دانشورى انجام شده است، گفت: تاكنون فقط ١٣ پيوند قلب و كليه همزمان در كشور انجام شده است در مركز ما پيوند قلب و ريه و قلب و كليه همزمان داشتيم و اولين پيوند موفق كليه و قلب در مسيح دانشورى انجام شد و چند روز پيش دختر جوانى كه نخستين پيوند قلب و ريه همزمان بر روى او انجام شده بود، بعد از ٥ سال صاحب فرزند شده است و ما به همين دليل در تمام باردارى بيمار را تحت نظر داشتيم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار