مدیرکل دفتر مدیریت شکار سازمان حفاظت محیط زیست:

آموزش شهروندان مهمتر از افزایش جرایم تخریب محیط زیست است

تیموری گفت: فرهنگ سازی جلوگیری از تخریب محیط زیست و توسعه راهکارهای قانونی، مهمتر از افزایش جرائم شکار است.

علی تیموری مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان محیط زیست در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ در رابطه با افزایش جرایم صید و شکار اظهار کرد: قانون شکار و صید از ماده 10 تا 13 به تصویب کمیسیون فرعی و اصلی رسیده و در مصوب هیات وزیران نیز این قانون ابلاغ شده است .

وی افزود: قانون شکار و صید در چند سال گذشته نیاز به بازنگری داشت و افزایش جرایم شکار و صید نیز در شورای عالی محیط زیست به تصویب رسید. سپس به تناسب رشد تورم در کشور، هیات وزیران این قانون را ابلاغ و تصویب کرد.

تیموری گفت: افزایش جرایم شکار و صید بعد از ابلاغ هیات وزیران اعمال می شود و قضات بعد از ابلاغ می توانند براساس ماده 10 تا 13 قانون صید و شکار این قانون را اجرا کنند.

وی ادامه داد: از سال 75 تاکنون مجازات های نقدی متخلفان شکار و صید تغییر چندانی نکرده بود.

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: سیاست های سازمان محیط زیست عمدتا در حوزه فرهنگ و آموزش و توسعه زیرساخت های فرهنگی در سایه زیست محیطی در گروه های مختلف اجتماعی و همچنین جلب مشارکت جوامع محلی در امر حفاظت از محیط زیست است.

وی افزود : افزایش جرائم می تواند عاملی برای پیشگیری از تخلف شود، اما تا زمانی که فرهنگ سازی صورت نگیرد نمی توانیم از این اقدامات پیشگیری کنیم .

تیموری تاکید کرد: برای پیشگیری از جرم و تخلفات شکار و صید، عواملی مثل فرهنگ سازی، جلوگیری از تخریب محیط زیست و توسعه راهکارهای قانونی می توانند مهمتر از افزایش جرائم باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار