لطیفی: استقلال به هر قیمتی باید تیام را حفظ کند/ منصوریان با حضور در استقلال دست به خودسوزی زد

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: مدیران استقلال به هر قیمتی باید تیام را در تیم حفظ کنند.

لطیفی: استقلال به هر قیمتی باید تیام را حفظ کند/ منصوریان با حضور در استقلال دست به خودسوزی زدعلی لطیفی در گفتگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت این روز های استقلال گفت: قهرمانی استقلال در جام حذفی و همینطور صعود این تیم به مرحله بعدی رقابت لیگ قهرمانان آسیا را تبریک می گویم، به اعتقاد من استقلال در زمان حضور شفر، هر روز نسبت به روز قبل و هر هفته نسبت به هفته قبل پیشرفت های خوبی داشته است.

منصوریان با حضور در استقلال دست به خودسوزی زد

او بیان کرد: بارها عنوان کردم و از گفتن اینکه قرار بود شفر به راس کادر بیاید تردید داشتم ترسی ندارم و بدون شک ایمان داشتم که آمدن منصوریان به استقلال اشتباه بوده و او با حضورش در این تیم دست به خودسوزی زده است و خیلی عجولانه عمل کرده است. به طور حتم منصوریان می توانست نسل های آینده با حضورش در استقلال اتفاق خوبی را رقم بزند اما او همچون علی دایی و قلعه نویی که در تیم ملی عجولانه حضور پیدا کردند در استقلال به همین روال وارد شد و در نهایت این اشتباه مهلک از او سر زد.

شفر فراتر از انتظار همه در استقلال عمل کرد

لطیفی افزود: البته جدا از اینکه آمدن منصوریان به استقلال اشتباه بود، از طرفی هم نمی شد به آمدن شفر در استقلال زیاد امیدوار بود. البته شفر مربی بسیار حرفه ای است و این مربی از کشوری به این تیم می آمد که در آن نظم و انضباط مستقر بود و این در حالی است که در فوتبال کشور ما نظمی دیده نمی شد .به هر ترتیب شفر بسیار خوب و عالی کار کرد و فراتر از انتظار همه این کار را انجام داد.

شفر باعث شد فوتبال مالکانه در استقلال جاری شود 

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در ادامه عنوان کرد: به نظر من شفر2 اصل را در استقلال رعایت کرد.او در ابتدا به شناسایی کامل بازیکنان پرداخت و متوجه شد که آنها با مشکل روحی و روانی مواجه هستند و روی این موضوع با بازیکنان کار کرد. البته این مساله درست برعکس حضور منصوریان در جمع آبی پوشان رخ داد، چرا که بازیکنان در زمان سرمربیگری منصوریان اعتماد به نفس نداشتند. از طرفی شفر در دومین موضوع به بحث تاکتیکی پرداخت. ساختار دفاعی استقلال تا پیش از حضور شفر بسیار ضعیف بود و این تیم خیلی راحت از حریفان خود گل می خورد و در نهایت موقعیت گل چندان هم نداشت. اما شفر همه این معضلات را مرتفع کرد و در نهایت اینکه ثبات در خط دفاعی استقلال ایجاد شد و این تیم کمتر به حریفان اجازه خلق موقعیت می داد. همچنین شفر فاز تهاجمی استقلال را بالا برد و خلق موقعیت باعث شد فوتبال استقلال جذابیت پیدا کند و به نوعی شفر باعث شد فوتبال مالکانه در استقلال جاری شود.

شفر رفتار صادقانه ای با بازیکنان داشت

لطیفی عنوان کرد: شفر رفتار صادقانه ای با بازیکنان داشت و بر همین اساس آبی پوشان هم او را همانند پدر خانواده قبول کردند و همین مساله باعث شد این تیم موفقیت های بسیاری را پشت سر بگذارد و مهم ترین فاکتور شفر همین رفتار صادقانه اش با بازیکنان بود. اگر بخواهیم به شفر نمره صد در صد قبولی بدهیم درست نمی توانیم این کار را انجام دهیم چرا که این مربی از ابتدای فصل در این تیم حضور نداشته و باید به شفر برای سال آتی نمره قبولی داد. شفر با این توانمندی می تواند تیم استقلال را برای فصل آتی بهتر از امسال هم بهتر کند.

حضور 2 دروازه بان خوب در استقلال نگرانم می کند

او افزود: در حال حاضر تنها چیزی که من را نگران و اذیت میکند حضور دو دروازه بان در تیم استقلال است. دروازه بانانی همچون حسینی و رحمتی .به طور حتم در دیگر پست ها به جز دروازه بانی می توان تک تک بازیکنان را قرار داد اما تاریخ فوتبال نشان داده که حضور 2 دروازه بان هم سطح در یک پست نه تنها باعث پیشرفت این نفرات نمی شود بلکه به تیم ضربه میزند و این تیم آسیب می بیند.لذا معتقدم یکی از این 2 دروازه بان باید در استقلال بماند و نفر دیگر باید برود .شاید در حال حاضر اعلام کنند مشکلی وجود ندارد اما رفته رفته مشکل بوجود می آید .

در مورد تمدید قرارداد شفر بلوایی به پا کردند

او درباره تمدید قرارداد ها در استقلال گفت: امیدوارم نگاه رسانه ها و وزارت ورزش و جوانان به استقلال و پرسپولیس یکسان باشد چرا که در مورد تمدید قرارداد شفر بلوایی به پا شد که هیچ گاه این موضوع در مورد تمدید قرارداد برانکو رخ نداده است. حداقل اینکه قرارداد شفر اگر کمتر از برانکو نباشد ، بیشتر از سرمربی پرسپولیس هم نخواهد بود .اما دیدیم که هجمه عجیبی برای تمدید قرارداد شفر وارد شد و به نظرم این موضوع هم نباید درباره تمدید قرارداد بازیکنان هم صورت بگیرد .

استقلال به هر قیمتی باید تیام را حفظ کند

لطیفی بیان کرد: تیام بازیکن بسیار تاثیرگذاری در استقلال است و مطمئناً این تیم نیاز دارد تا به هر قیمتی این بازیکن را حفظ کند و اینکه غفوری نیز از جمله بازیکنانی است که در دوران فوتبالش بعد ازحضور شفر بهترین بوده و این در حالی است که این بازیکن در زمان منصوریان بسیار به درب خروج بسیار نزدیک بود .همچنین شجاعیان و تک تک بازیکنان استقلال پس از حضور شفر دچار تحولی عجیب شدند و این تحول هم به خاطر شفر و صداقت بوجود آمده بود. البته نه اینکه منصوریان با بازیکنان صادق نبوده باشد  اما به هر حال بازیکنان شفر را به خاطر صداقتش باور کردند و این موضوع هم چیزی از ارزش های منصوریان کم نمی کند و فقط می توان گفت که معضلات منصوریان در همین موضوعات بود. منصوریان در زمان حضورش در استقلال نتوانست به یک ترکیب ثابت برسد در حالی که ما بار ها به عنوان عضو کوچک استقلال به این مساله اشاره کرده بودیم.

استقلال دوران شیرینی را سپری می کند

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال افزود:به هر ترتیب استقلال دوران شیرینی را سپری می کند و امیدوارم این شیرینی روز به روز بهتر و بیشتر باشد.

مهره های فعلی استقلال باید حفظ شوند

او در مورد تمدید قرارداد های ستاره های فعلی تیم بیان کرد: باید مهره های فعلی استقلال حفظ شوند و مدیران نقاط ضعف را برطرف کنند. حتی تیم بارسلونا هم که قهرمان به شمار می آید در آخر بازی ها نقاط ضعف را پوشش می دهد و ستاره های تیم را حفظ می کند. بنابراین استقلال هم که قهرمان شده باید تیام ،جپاروف، غفوری و شجاعیان را که از بهترین بازیکنان فصل جاری بوده اند را حفظ کنند و قراردادی با قیمت بالا با آنها منعقد کنند. از طرفی شفر پیش از اینکه بازیکن جدیدی جذب کند لیست خروج را انتشار نمی دهد تا به این ترتیب ابتدا بازیکنان جدید مشخص شوند. به نظرم استقلال می تواند با 3 ،4 بازیکن جدید قرارداد ببندد تا در لیگ قهرمانان آسیا و فصل آتی مشکلی نداشته باشد.

سال آینده یکی از جذاب ترین دوره های تاریخ لیگ برتر را نظاره گر خواهیم بود

لطیفی عنوان کرد: سال آینده یکی از جذاب ترین دوره های تاریخ لیگ برتر را نظاره گر خواهیم بود ، چرا که تیم ها دور خیز جالبی برای کسب قهرمانی دارند و از طرفی باید بگویم سطح بازی ها در لیگ برتر نسبت به لیگ یک بسیار پایین بود که امیدوارم در سال آتی شاهد لیگی پویا باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار