باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

سیاه بهارِ دامی،عامل اصلی گرانی گوشت شد

فروشندگان، افزایش تقاضا در ماه رمضان و کمبود دام در سیاه بهار را بهانه‌ای برای این نوسان قیمت گوشت می‌دانند.

سیاه بهارِ دامی،عامل اصلی گرانی گوشت شدبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بررسی‌ها نشان می‌دهد که قیمت انواع گوشت قرمز با شیب صعودی در بازار روبرو شده به طوریکه قیمت هر کیلو ماهیچه گوسفندی و گوساله به بالای 62 هزار تومان رسیده است.

اگرچه بسیاری از فروشندگان افزایش تقاضا در ماه رمضان و کمبود دام در سیاه بهار را بهانه ای برای این نوسان قیمت اعلام کردند، اما بسیاری از مسئولان این امر را تأیید نمی‌کنند.

آخرین بررسی از بازار پروتئینی ها نشان می دهد که هر کیلو شقه گوسفندی 50 تا 52 هزار،ران گوسفندی 59 هزار،سردست گوسفندی 45 هزار و 500،کف دست گوسفندی 58 هزار،ماهیچه گوسفندی 63 تا 64 هزار،راسته گوسفندی 50 هزار،مغز ران گوساله 45 هزار،سردست گوساله 39 هزارتومان است.

علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  درباه آخرین وضعیت بازار گوشت اظهار کرد: هم اکنون هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ 50 تا 51 هزار تومان به مصرف کننده عرضه می شود.

به گفته وی براساس شنیده ها دام چندانی در میادین عرضه نمی شود که درنهایت این کمبود عامل اصلی گرانی است.

ملکی در پایان سخنان خود نرخ گوشت را تابع عرضه و تقاضا دانست و گفت: براین اساس امکان پیش بینی قیمت گوشت گوسفندی در روزهای آتی وجود ندارد.

انتهای پیام/

نوسانات قیمت گوشت قرمز در بازار

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار