۱۰ ترفند که به کاهش وزن‌تان سرعت می‌دهد

چای سبز حاوی آنتی اکسیدان‌های زیادی است و به کاهش وزن کمک می‌کند.

راهکار‌هایی که به کاهش وزن‌تان سرعت می‌دهدبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛سالم ماندن و داشتن وزن ایده آل نیازمند عادت‌ها و رعایت‌های زیادی است و متاسفانه بیشتر افراد در دنیای پُر مشغله‌ی امروز وقت زیادی برای پرداختن به آن‌ها ندارند! در این مطلب راهکار‌هایی به شما توصیه می‌کنیم تا روند کاهش وزن‌تان سرعت بگیرد و سالم و شاداب باشید.

 در تمام دنیا آمار چاقی رو به افزایش است. سالم ماندن و داشتن وزن ایده آل نیازمند عادت‌ها و رعایت‌های زیادی است و متاسفانه بیشتر افراد در دنیای پُر مشغله‌ی امروز وقت زیادی برای پرداختن به آن‌ها ندارند!


بیشتر بخوانید:تاثیر صبحانه بر کاهش و تثبیت وزن بدن در طول زمان 


قبل از اینکه غذا بخورید چیزی بخورید!

مطالعات جدید دریافته خوردن یک کاسه سوپ قبل از غذا به کنترل اشتها کمک می‌کند. یک تئوری برای توجیه این توصیه این است که وقتی منتظر هستید تا سوپ‌تان خنک شود مجبورید آهسته بخورید و مغز و هورمون‌ها و معده‌ی شما فرصت کافی برای هماهنگ سازی پیام «سیر شدن» پیدا خواهند کرد.

غذای‌تان را تند کنید!

غذا‌های تند را دوست دارید؟ پس خبر خوبی برای‌تان داریم؛ خوردن غذا‌های تند و ادویه دار می‌تواند به طور موقت سرعت سوخت و سازتان را ۸ درصد بالا ببرد، بنابراین سرعت کالری سوزی بدن‌تان نیز بیشتر خواهد شد. همچنین مشاهده شده که خوردن غذا‌های تند، فرد را وادار می‌کند آهسته‌تر غذا بخورد که این هم برای متابولیسم خوب است.

بیشتر میان وعده‌های سالم بخورید!

بیشتر بخورید، اما نه در زمان وعده‌های اصلی! بله درست خواندید؛ در پروسه‌ی کاهش وزن شما این احتمال وجود دارد که زمان بین وعده‌های اصلی را طولانی کنید. شاید این کار درست به نظر برسد، اما این احتمال هم وجود دارد که اگر منتظر بمانید تا کاملا گرسنه شوید، در وعده‌ی اصلی پُرخوری کنید. ضمنا ممکن است سریع‌تر هم غذا بخورید که قطعا مطلوب نیست.

اسنک‌های سالمی مانند تخم آفتابگردان، بادام، سیب، بیسکوئیت سبوسدار و پنیر کم چرب همیشه در دسترس خود داشته باشید و هر یکی دو ساعت از آن‌ها بخورید.

بیشتر بخوابید!

استراحت و خواب کافی برای عملکرد سالم بدن اهمیت ویژه‌ای دارد. مطالعه‌ای نشان داد آن‌هایی که خوب و کافی می‌خوابند، در رژیم غذایی خود ۶ درصد کمتر کالری مصرف می‌کنند.

چای زیاد بنوشید!

۸ لیوان آب در روز توصیه‌ی کلی درستی نیست. درست است که باید آب بنوشید، اما تنها زمانی که تشنه هستید. در سایر اوقات، چای و دمنوش انتخاب‌های بهتری هستند. چای مخصوصا


در ظرف آبی غذا بخورید!

پژوهش‌ها نشان داده وقتی در ظروفی غذا می‌خوریم که رنگ آن‌ها تضاد بیشتری با رنگ غذا دارد، کمتر غذا می‌خوریم! در تحقیق انجام شده، دانشمندان دریافتند افراد در اتاق آبی یا در ظروف آبی، ۳۳ درصد کمتر غذا خورده‌اند.

همزمان چند کار انجام ندهید!

وقتی به طور همزمان چند کار انجام می‌دهید مغزتان نمی‌تواند روی یک موضوع تمرکز کند و بین موضوعات گوناگون می‌چرخد که شامل غذا و خوردن هم می‌شود! این اتفاق می‌تواند باعث شود شما فراموش کنید که رژیم دارید و ناخودآگاه قفسه‌ی اسنک‌های‌تان را خالی کنید!

بخندید!

خنده مانند تمرین هوازی برای بدن است. خندیدن باعث می‌شود ضربان قلب بالا برود و در نتیجه جریان خون در بدن افزایش پیدا کند. خندیدن از ته دل برای مدت یک ساعت تقریبا همانقدر کالری می‌سوزاند که ۳۰ دقیقه وزنه بزنید!

در اتاق سرد بخوابید

وقتی در دمای پایین می‌خوابید بدن‌تان چربی‌های ذخیره شده در شکم‌تان را می‌سوزاند تا شما را گرم نگه دارد. درمطالعه‌ای آن‌هایی که در اتاق‌هایی با دمای حدود ۶۶ درجه خوابیده بودند نسبت به آن‌هایی که در اتاق‌های گرم‌تر خوابیده بودند، ۷ درصد بیشتر کالری سوزاندند.

چراغ‌ها را خاموش کنید!

ممکن است عجیب به نظر برسد، اما درست است. محققان دریافته‌اند ماندن در جا‌های تاریک بدن را سبُک‌تر می‌کند!

منبع:برترین ها

انتهای پیام/

لاغری سریع با این راهکار‌ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.