اتاق تعاون ایران خبر داد:

امضای تفاهم نامه همکاری‌های مشترک میان اتاق تعاون ایران و دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات

تفاهم نامه همکاری‌های مشترک فی مابین دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات تهران و اتاق تعاون ایران، طی مراسمی به امضا رسید.

امضای تفاهم نامه همکاری‌های مشترک میان اتاق تعاون ایران و دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اتاق تعاون ایران ، طی مراسمی، تفاهم نامه همکاری‌های مشترک فی مابین دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات تهران و اتاق تعاون ایران، به منظور توسعه فرهنگ کارآفرینی و همکاری‌های دو جانبه بین دانشگاه و اتاق تعاون با رویکرد استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانایی‌های مشترک آموزشی، تحقیقاتی و پژوهشی، تجاری سازی دستاورد‌ها در چارچوب تعاونی و رویکرد توسعه تعاون در کلیه سطوح نظام آموزشی، پژوهشی و تحقیقی که به توسعه و تقویت تعاونی‌های دانش بنیان و نظام علمی تعاون در حوزه عملی منجر شود؛ به امضا رسید.

براساس این گزارش عبداللهی با توجه به سند چشم انداز ۱۴۰۴ که ایران را به عنوان یکی از کشور‌های اصلی و قطب‌های تولید علم و دانش معرفی می‌کند، دانشگاه را یکی از قطب‌های تولید علم و دانش عنوان کرد و گفت: تعاون بخش جوان و نوپایی است که در صحنه عمل قرار دارد و به ارتباط با دانشگاه نیاز دارد.

وی گفت: ما نیز آماده ایم در بخش‌های مختلف بستر‌های مناسبی را در اختیار جامعه دانشگاهی قرار دهیم. رئیس اتاق تعاون ایران افزود: در بخش تعاون ظرفیت‌های مناسبی وجود دارد که دانشگاه می‌تواند استفاده کند و می‌توان به حمایت از پایان نامه‌ها در مقاطع مختلف، سفارش دوره‌های آموزش خاص اشاره کرد.

به گفته رئیس اتاق تعاون ایران، یک سوم شرکت‌های دانش بنیان در بخش تعاون هستند که با ارتباط با دانشگاه می‌توان زمینه مناسب بهره گیری از ظرفیت‌های مقابل را فراهم کرد.

فرهاد رهبر رئیس کل دانشگاه آزاد اسلامی نیز با مغتنم شمردن فرصت ایجاد شده و بهره گیری از ظرفیت‌های متقابل، اشاره داشت: که باید بند بند این تفاهم نامه را به یک برنامه عملیاتی تبدیل کنیم.

لازم به اشاره است، تهیه و تدوین و برنامه ریزی و اجرای دوره‌های آموزشی کوتاه مدت و بلندمدت مورد نیاز طرفین در جهت گسترش آموزش‌های نظری و مهارتی با موضوعات تعاونی، بهره گیری از توانایی‌های اتاق تعاون برای اجرای فعالیت‌های مشترک آموزشی، پژوهش و تحقیقاتی، ارائه تسهیلات به دانشجویان مهمان معرفی شده از سوی اتاق تعاون در قالب مقررات موجود و قرارداد برای مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری، همچنین معرفی فارغ التحصیلان توانمند دانشگاه به اتاق تعاون برای انجام خدمات مشاوره‌ای و فنی شرکت‌ها و اتحادیه‌های تعاونی عضو اتاق تعاون از مهمترین زمینه‌های همکاری دانشگاه در این تفاهم نامه است.

گفتنی است، اعلام تخصص‌ها و نیرو‌های انسانی مورد نیاز به دانشگاه، تهیه عناوین فناوری مورد نیاز و ارسال مستمر آن‌ها به دانشگاه، بررسی پروژه‌های تحقیقاتی و فناوری پیشنهادی دانشگاه و اعلام نتایج به آن، معرفی دانشگاه به عنوان همکار استراتژیک در تولید فناوری و محصولات بومی در بخش تعاونی کشور، در اختیار قرار دادن مزارع و مراکز کشت و دامپروری و محیط و اماکن مورد نیاز دانشگاه برای تعیین کارآیی محصولات بومی و تولیدی تعاونی ها، انعقاد قرارداد خرید خدمات تخصصی و فنی دانشگاه، حضور و کمک به برگزاری سمینارها، کنفرانسها، نمایشگاه‌ها و کارگاه‌های تخصصی علمی همچنین ارائه آمار و اطلاعات مربوط به صادرات و واردات به صورت موضوعی بر حسب هریک از شرکت‌ها و اتحادیه ها، انیز از مهمترین زمینه‌های همکاری اتاق تعاون در این تفاهم نامه عنوان شده است.

همچنین در این نشست، تهمینه دانیالی مشاور رئیس اتاق تعاون در امور بانوان، بهره گیری از جهیزیه ایرانی را برای جامعه دانشگاهی پیشنهاد داد.

یادآور می‌شود تفاهم نامه همکاری‌های مشترک بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات تهران و اتاق تعاون ایران، دومین تفاهم نامه‌ای که است که بخش تعاون با جامعه دانشگاهی منعقد می‌کند.

انتهای پیام/

تفاهم نامه همکاری‌های مشترک بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات تهران و اتاق تعاون ایران

برچسب ها: تعاون ، تولید ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار