پرواز پروانه ها ، شهريور ماه در اصفهان

سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، 8 تا 14 شهريور ماه در اصفهان برگزار مي شود.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان وبنابر اعلام اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، بر اساس توافق‌نامه سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری، شهرداری اصفهان و بنیاد سینمایی فارابی، سی و یکمین جشنواره بين‌المللي فيلم‌هاي کودکان و نوجوانان از ۸ تا ۱۴ شهریور ماه ۱۳۹۷ برابر با ۳۰ آگوست تا ۵ سپتامبر ۲۰۱۸ در دو بخش ملی و بین المللی و بر اساس شرایط و مقررات اعلامي در شهر تاریخی اصفهان برگزار می‌شود.

در همين زمينه روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، مقررات و فراخوان اين جشنواره را اعلام کرد.

برابر اين اعلام، آثاری مورد توجه و اولویت انتخاب جشنواره است که ترویج دهنده اخلاق نیکو و نکوهنده رفتارهای نامناسب مبتنی بر آموزه های اعتقادی، خدا باوری، پیوند خانواده، احترام به همنوعان، اعتماد به نفس، مسئولیت پذیری مشارکت اجتماعی و پاسداری از سرمایه‌های نهفته در طبیعت و مضامین مشابه مورد نیاز رشد شخصیت کودکان و نوجوانان باشد.

بخش‌های اصلی جشنواره شامل مسابقه سینمای بین‌الملل و مسابقه سینمای ایران كه شامل فیلم‌های سینمایی، کوتاه داستانی، پویانمایی و بلند داستانی است.

براي بخش هاي اين جشنواره سازمان سیفژ (سازمان بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان) یک هیات داوری بین‌المللی (یک داور ایرانی و دو داور خارجی)  معرفي کرده است كه جایزه اصلی این سازمان جهانی را به بهترین فیلم بلند جشنواره اهدا خواهد کرد. این جایزه به تشخیص هیات داوران، به کارگردان و یا تهیه کننده فیلم اهدا خواهد شد.

این هیات همچنين یک دیپلم افتخار نیز به یک فیلم کوتاه یا پویانمایی کوتاه اهدا خواهد کرد.

در این جشنواره جوایز مختلفی همچون سینمای مقاومت و تندیس شهید بهنام محمدی، جايزه هیأت داوران کودک و نوجوان بین الملل و ايران و جایزه ویژه شادروان زاون قوکاسیان پیش بینی شده است.

انتخاب فیلم را هیأت های انتخاب مستقل با حکم دبیر جشنواره انجام خواهد داد و در صورت به حد نصاب نرسیدن تعداد آثار منتخب هر بخش از مسابقه (حداقل هفت فیلم)، آثار انتخابی به صورت غیر رقابتی به نمایش درخواهد آمد. نتایج تا قبل از ۱۰ مرداد سال جاری به صاحبان آثار، تولیدکنندگان و توزیع کنندگان اعلام می شود.

همچنين آثار ارائه شده باید از نظر محتوا و شیوه روایت، قابلیت جذب مخاطبان کودک و نوجوان را دارا باشد.

متقاضیان بايد نسخه اولیه فیلم‌های خود را به صورت (DVD, Blu-Ray) و با زیرنویس انگلیسی و یا از طریق weTransfer به دفتر جشنواره ارسال کنند.

آخرین مهلت ثبت نام در پیشخوان جشنواره و ارائـه فـیلم ‌های ایرانی و غیر ایرانی تا ۳۱ تیرماه ۱۳۹۷ مصادف با ۲۲ جولای ۲۰۱۸ تعیین شده است.

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: شهرداری ، اکران فیلم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.