معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۳ گفت: اگر مساجد را پایگاهی برای فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی بدانیم، این نگاه بار معنویت را در انسان زنده نگه می‌دارد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ابراهیمی سوته معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۳ با اشاره به اهمیت پرداختن به مسائل و مشکلات مردمی در مساجد، اظهار کرد: در صورتی که مساجد رونق یابند، قطعا می‌توان شاهد حل مسائل و مشکلات فرهنگی و اجتماعی بود.

وی افزود: در این دیدار‌ها که در فضایی صمیمانه و معنوی در مساجد برگزار می‌شود، شهروندان مشکلات و مسائل محله خود را عنوان کرده و با بررسی معاونان و مدیران شهری راهکار‌هایی جهت رفع آن‌ها در دستور کار قرار می‌گیرد.

معاون شهردار منطقه ۱۳ در عین حال از مساجد به عنوان پایگاه‌های فکری و اجتماعی جامعه یاد کرد و اظهار داشت: غفلت از اهمیت این اماکن موجب بروز مشکلات فرهنگی و اجتماعی خواهد بود.

وی افزود: مسجد در اسلام به عنوان محلی برای طرح مسائل و مشکلات مردم بوده و امروز نیز باید این کارکرد مورد توجه مسئولین و فعالین حوزه مسجد باشد.

ابراهیمی سوته با بیان اینکه مساجد محور حرکات اجتماعی است، اذعان داشت: اگر به مسجد به عنوان پایگاهی برای فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی نگاه کنیم، این نگاه به مسجد می‌تواند بار معنویت و تقید به امور مذهبی را در انسان زنده نگه دارد.

گفتنی است؛ در منطقه ۱۳ شهرداری تهران، ۴۸ مسجد پذیرای نمازگزاران است، که حضور معاونان و مدیران شهری منطقه با بهره‌گیری از حضور گسترده مردم در مساجد در طول ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای بررسی و رسیدگی به مشکلات و دغدغه‌های مردم را بیش از پیش فراهم می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار