آغاز برداشت پیله کرم ابریشم در خراسان شمالی

مدیر امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: هم اکنون برداشت پیله‌تر کرم ابریشم از نوغانداران خراسان شمالی آغاز شده است.

حسین رضازاده مدیر امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  بجنورد؛   با آغاز برداشت پیله تر ابریشم از نوغاندارن خراسان شمالی افزود: امسال هر کیلو گرم پیله‌تر ابریشم بین ۳۵ تا ۴۴ هزار تومان از نوغانداران استان خریداری می‌شود که در سال گذشته با قیمت هر کیلوگرم پیله‌تر ۲۳ هزار تومان خریداری شده  نسبت به سال گذشته افزایش قیمت ایجاد شده است.
رضازاده افزود: در حال حاضر قیمت تضمینی هر کیلو گرم پیله‌تر حدود ۱۸ هزار تومان است.
وی شرایط آب و هوایی مناسب ، آموزش فعالیت‌های انجام شده برای تولید کنندگان و ارائه خدمات بهتر را از دلایل افزایش تولید پیله در استان عنوان کرد.
مدیر امور طیور ، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی استان اجرای کلاس‌ها ، دوره‌های آموزشی ، توزیع نهال رایگان بین نوغانداران ، ایجاد و راه اندازی زنجیره تولید را از اقدامات این حوزه بیان کرد و گفت:  تا کنون از طریق اعتبارات دفتر مقام رهبری ۵ میلیارد تومان در این بخش تخصیص و هزینه شده است.
وی افزود: در سال گذشته ۹۰ تن پیله‌تر در خراسان شمالی برداشت شد که پیش بینی می‌شود امسال رشد بیشتری داشته باشیم.
وی گفت: امسال ۲ هزار و ۸۵۰ جعبه تخم نوغان در استان توزیع شد.
رضازاده در ادامه بیان کرد: ۲ هزار و ۳۴۰ خانوار و بهره بردار در پرورش تولید کرم ابریشم در استان فعالیت دارند که بیشتر در شهرستان‌های راز و جرگلان و مانه و سملقان هستند.

وی همچنین اظهار کرد : در سال گذشته و امسال 101 هزار و 600 اصله نهال توت بین نوغانداران استان توزیع شده است.

گفتنی است: خراسان شمالی در تولید پیله‌تر رتبه چهام کشوری و از نظر میانگین تولید پیله‌تر در هر جعبه ، رتبه نخست کشور را دارد.

انتهای پیام/ ب

هزینه ۵ میلیارد تومان از دفتر مقام رهبری در بخش تولید کرم ابریشم در خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.