میرزاپور: زمان انتقاد از کی روش به پایان رسیده است/ سخت‌ترین بازی تیم ملی مقابل مراکش برگزار می‌شود

کارشناس فوتبال ایران گفت: باید به تصمیم‌های کی روش احترام بگذاریم چرا که اکنون زمان انتقاد از این مربی نیست.

ابراهیم میرزاپور در گفت و گو با   خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛درباره ارزیابی اش از وضعیت روحی و روانی تیم ملی فوتبال ایران در آستانه جام جهانی 2018 روسیه بیان کرد: همیشه در آستانه جام جهانی حرف و حدیث زیاد می شود اما با وجود تمام حواشی که در روزهای اخیر اطراف تیم ملی به وجود آمده است باید اهالی فوتبال تیم ملی را سمت آرامش ببرند تا بازیکنان آن بتوانند با روحیه ای عالی در فرصت باقی مانده تا جام جهانی خودشان را آماده این رقابت های مهم کنند. تیم ملی روزهای بسیار حساسی پیش رو دارد و تنها با قرار گرفتن در فضای آرامش و خارج از حاشیه می تواند به موفقیت برسد. دیگر زمان انتقاد از کارلوس کی روش و تصمیم هایش به اتمام رسیده و اگر بحثی هم وجود دارد باید پس از جام جهانی مطرح شود.

///میرزاپور: زمان انتقاد از کی روش به پایان رسیده است/ سخت ترین بازی تیم ملی مقابل مراکش برگزار می شود

سرمربی تیم ملی بهتر از هر فردی می تواند درباره فهرست خود تصمیم بگیرد

او ادامه داد: برای من هم غیبت سید جلال حسینی و وریا غفوری در فهرست تیم ملی با توجه به اینکه آنها در سال های اخیر از بهترین و آماده ترین بازیکنان لیگ برتر و تیم ملی بوده اند جای تعجب دارد و شکی درباره شایستگی آنها نیست. کی روش هم به این موضوع معترف است اما از طرفی همیشه اعتقاد دارم سرمربی تیم ملی بهتر از هر فردی می تواند درباره فهرست بازیکنانش تصمیم بگیرد و بگوید کدام بازیکن در ترکیب باشد و کدام نباشد. باید به دیدگاه کارلوس کی روش احترام بگذاریم چراکه او ثابت کرده است بدون دلیل تصمیم نمی گیرد.

به احترام زحمات کی روش و موفقیت های او برای فوتبال ایران تا جام جهانی دست از انتقاد برداریم

میرزاپور خاطرنشان کرد: کی روش در طول سال های اخیر برای موفقیت تیم ملی ایران زحمات زیادی کشیده است و در کنار اینکه شاگردانش را از لحاظ فنی در مسیر پیشرفت قرار داده با همکاری فدراسیون فوتبال از لحاظ ساختار هم امکانات خوبی برای ملی پوشان فراهم کرده است. این اقدام های سرمربی تیم ملی جای تشکر دارد و منتقدان نباید فراموش کنند ایران با کی روش 2 بار به جام جهانی صعود کرده و در هفت سال اخیر بهترین تیم آسیا بوده است. یادم می آید زمان ما کمپ تیم ملی فوتبال ایران هیچ امکاناتی نداشت اما اکنون بازیکنان در ساختمان مجهز پک تمرین می کنند. به احترام این زحمات کی روش نباید در فاصله باقی مانده تا جام جهانی تا این حد از این مربی بزرگ انتقاد شود.

///میرزاپور: زمان انتقاد از کی روش به پایان رسیده است/ سخت ترین بازی تیم ملی مقابل مراکش برگزار می شود

انتقادهای نا حق روحیه گزینه اول دروازه بانی تیم ملی در جام جهانی را تحت تاثیر قرار داده است

دروازه بان تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2006 درمورد اینکه شانس کدام یک از دروازه بان های حاضر در اردوی این تیم برای بازی در جام جهانی 2018 بیشتر است، گفت: با احترام به امیر عابدزاده و رشید مظاهری که از برترین دروازه بان های فوتبال ایران هستند، اعتقاد دارم علیرضا بیرانوند گزینه اول کی روش برای بازی در جام جهانی است. البته متاسفانه فشارها و انتقاداتی که علیه او مطرح می شود و بسیاری از آنها هم ناحق است روحیه علیرضا را تحت تاثیر قرار می دهد.

او ادامه داد: چند روز پیش برای دیدار برانکو و دوستان قدیمی ام به تمرین پرسپولیس رفتم و با بیرانوند صحبت کردم. به او گفتم هرچند از او زیاد انتقاد می شود اما باید روحیه و انگیزه اش را حفظ کند. البته نسبت به من هم انتقادات غیر منصفانه زیادی مطرح می شود و برخلاف بیرانوند که اکنون از حمایت هواداران پرسپولیس بهره می گیرد، در استقلال یا پرسپولیس هم حضور نداشتم که طرفدارانشان از من حمایت کنند. برخی افراد تنها قصد تخریب بازیکنان  و تیم ملی را دارند و به همین دلیل نسبت به کی روش و بازیکنانی مانند بیرانوند اینگونه انتقاد می کنند.

///میرزاپور: زمان انتقاد از کی روش به پایان رسیده است/ سخت ترین بازی تیم ملی مقابل مراکش برگزار می شود

صعود از مرحله گروهی جام جهانی با واقعیت های فوتبال ایران فاصله دارد

میرزاپور درمورد اینکه با توجه به تجربه حضورش در جام جهانی بازیکنان ایران چگونه می توانند بر استرس تقابل با ستارگان اسپانیا، پرتغال و مراکش غلبه کنند، بیان کرد: نمی توانم دروغ بگویم  که بازیکنان تیم ملی در جام جهانی 2006 استرس نداشتند چراکه تقابل با ستارگان مطرحی مانند کریستیانو رونالدو و لوئیس فیگو که آن زمان در بالاترین سطح فوتبال جهان بازی می کردند استرس آور بود. بازیکنانی مانند رونالدو، اینسیتا، ایسکو، راموس، پیکه در بزرگ ترین تیم های دنیا بازی می کنند که تماشای بازی های آنها برای ما همیشه لذت بخش بوده است. باید سطح توقعاتمان از تیم ملی را پایین بیاوریم چراکه صعود به دور دوم جام جهانی با واقعیت های فوتبالمان فاصله دارد. یادمان باشد تیم ملی  جام جهانی 2014 و در دیدار با آرژانتین یکی از بهترین بازی های سال های اخیرش را انجام داد اما در نهایت با گلی که روی نبوغ لیونل مسی به ثمر رسید، مغلوب شد. این نفرات از لحاظ کیفیت و تجربه حتی با بهترین بازیکنان ایران هم فاصله زیادی دارند.

او افزود: کی روش تدابیر ویژه ای برای مهار استرس بازیکنان تیم ملی و رسیدن آنها به آرامش دارد اما نمی توانیم به صورت 100 درصدی بگوییم آنها توانایی ایستادن جلوی ستارگان تیم های هم گروهمان را در جام جهانی بگیریم.

///میرزاپور: زمان انتقاد از کی روش به پایان رسیده است/ سخت ترین بازی تیم ملی مقابل مراکش برگزار می شود

تقابل با مراکش سخت ترین بازی ایران در جام جهانی است

دروازه بان سابق تیم های سایپا و فولاد خوزستان درمورد اهمیت دیدار با مراکش در راه صعود تیم ملی به دور دوم جام جهانی اظهار داشت: نباید سطح توقعات را نسبت به پیروزی تیم ملی مقابل مراکش بالا برد چراکه این تیم از قدرتمند ترین تیم های آفریقایی است که برخی بازیکنانش مانند مهدی بن عطیه و اشرف حکیمی در یوونتوس و رئال مادرید بازی می کنند. به هیچ وجه نباید مراکش را دست کم گرفت چراکه اطلاعات 2 تیم از هم محدود است و شناخت خاصی از یکدیگر ندارند. همیشه بازی اول هر تورنمنتی اهمیت زیادی دارد. اگر بتوانیم مراکش را شکست دهیم می توانیم به صعود هم امیدوار بمانیم اما در غیر این صورت هم چیزی را از دست نمی دهیم. تقابل با مراکش سخت ترین بازی تیم ملی در جام جهانی است.

بلایی که سر تیم ملی در جام جهانی 2006 آمد اکنون نباید تکرار شود

او افزود: متاسفانه برخی افراد پیش از جام جهانی 2006 هم بدون درنظر گرفتن قدرت مکزیک که آن زمان بین هشت تیم برتر دنیا بود، شرایط را به شکلی جلوه دادند که تیم ملی می تواند با برتری مقابل آنگولا، تساوی برابر مکزیک و شکست خفیف برابر پرتغال راهی مرحله یک هشتم نهایی بشود و از این طریق فشارها را روی تیم ما افزایش دادند. این بلا نباید برای تیم فعلی تکرار شود.

میرزاپور درمورد بازی های تدارکاتی تیم ملی برابر ترکیه و یونان بیان کرد: تیم ملی تاکنون به جز بازی با روسیه، تونس و الجزایر بازی تدارکاتی با کیفیتی برگزار نکرده است که این امر هم به تشخیص کادرفنی باز می گردد اما ترکیه و یونان از تیم های مطرح جهان هستند که بازی با آنها می تواند به افزایش آمادگی تیم ما کمک کند.

///میرزاپور: زمان انتقاد از کی روش به پایان رسیده است/ سخت ترین بازی تیم ملی مقابل مراکش برگزار می شود

خیلی بد است دلال ساعت یک و نیم شب به اردوی تیم ملی برود و با بازیکنان مذاکره کند

پیشکسوت فوتبال ایران درباره اظهارات اخیر کارلوس کی روش مبنی بر اینکه برخی دلال های منتسب به حسین هدایتی ساعت یک و نیم نیمه شب برای عقد قرارداد 2 بازیکن با پرسپولیس به اردوی تیم ملی آمدند، گفت: خیلی بد است که دلال در آن ساعت نیمه شب به اردوی تیم ملی برود و با بازیکنان وارد مذاکره شود. البته قطعا این افراد برای ورود به اردوی تیم کی روش کانال هایی داشته اند که من نمی خواهم درباره آن زیاد صحبت کنم. به هر حال دیگر نباید فدراسیون فوتبال و سرمربی تیم ملی اجازه دهند این اتقاق تکرار شود چراکه تمام تمرکز بازیکنان به عنوان نماینده 80 میلیون ایرانی باید در اردوی تیم ملی به این تیم معطوف باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ه
۱۱:۲۱ ۰۳ خرداد ۱۳۹۷
فوتبال منفی ترین پدیده بر روی کره زمین است
آخرین اخبار