احتمال بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق در برخی مناطق استان اصفهان

کارشناس‌مسؤول پیش‌بینی هوای اداره کل هواشناسی استان اصفهان از احتمال بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق در برخی مناطق استان به ویژه در مناطق غربی خبر داد.

میترا سیدان درگفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر تداوم فعالیت سامانه ناپایدار جوی طی امروز و فردا است.

وی با بیان این که این سامانه ناپایدار اکثر مناطق را در بر می‌گیرد ،گفت: امکان بارش تگرگ در استان به همراه وزش باد شدید وجود دارد که بیشتر فعالیت این سامانه بارشی در ساعات بعد از ظهر امروز و امشب خواهد بود. کارشناس‌مسؤول پیش‌بینی هوای اداره کل هواشناسی استان اصفهان اوج فعالیت این سامانه را در بخش‌های غربی استان اصفهان اعلام و خاطر نشان کرد : احتمال بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق در بعضی از مناطق استان به خصوص در مناطق غربی وجود دارد.

سیدان با بیان این که امروز و فردا پوشش ابر در مناطق ذکر شده مناسب است و این وضع تا ظهر پنجشنبه ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: برای عصر پنجشنبه احتمال بارش‌های خفیف‌تری پیش‌بینی می‌شود اما اصل فعالیت این سامانه بارشی امروز و فردا خواهد بود.

وی در خصوص میزان بارش‌ها طی 24 ساعت گذشته بیان داشت: بیشترین میزان بارش استان در 24 ساعت گذشته به میزان 7.1 میلی‌متر در خوانسار بوده است.

به گفته کارشناس‌مسؤول پیش‌بینی هوای اداره کل هواشناسی استان اصفهان، بیشینه دمای هوای اصفهان 27 و کمینه دمای هوا به 7 1 درجه سانتی‌گراد خواهد رسید.

سیدان ،گرم‌ترین  منطقه استان اصفهان را، شهرستان خور و بیابانک با 33 درجه و خنک‌ترین شهرستان را بوئین‌میاندشت با دمای 4 درجه اعلام کرد.

وی در پایان در خصوص روند افزایش یا کاهش دما در استان اصفهان ابراز داشت: وضعیت بیشینه دما از فردا رو به کاهش خواهد بود و از جمعه تا اوایل هفته آینده افزایش دمای محسوسی را در استان اصفهان شاهد خواهیم  بود.

انتهای پیام/م

 

وضعیت جوی هوای استان اصفهان

برچسب ها: آب و هوا ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.