اعتراض به نقض حریم خصوصی در فیس‌بوک در مقابل پارلمان اروپا

همزمان با حضور بنیانگذار فیس‌بوک در پارلمان اروپا، جمعی از فعالان مدنی با قرار دادن آدمک او در مقابل ساختمان پارلمان، به نقض حریم خصوصی کاربران در این شبکه اجتماعی اعتراض کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی رویترز، حضور مدیرعامل فیس‌بوک در پارلمان اروپا در شهر بروکسل با اعتراض شماری همراه بود.

اعتراض به نقض حریم خصوصی در فیس‌بوک در مقابل پارلمان اروپا+ تصاویر

همزمان با حضور مارک زاکربرگ در پارلمان اروپا، جمعی از فعالان مدنی با قرار دادن آدمک او در مقابل ساختمان پارلمان، به نقض حریم خصوصی کاربران در این شبکه اجتماعی اعتراض کردند.

بر روی این آدمک‌ها نوشته شده بود: "فیس بوک را اصلاح کنید."

اعتراض به نقض حریم خصوصی در فیس‌بوک در مقابل پارلمان اروپا+ تصاویر

آلافیا زویاب از حاضران در این تجمع گفت: «ما با این عروسک‌هایی که از مارک زاکربرگ در اینجا در بروکسل گرد آورده‌ایم می‌خواهیم بر روی این نکته تاکید کنیم که فیس‌بوک مملو از حساب‌های کاربری جعلی است. این حساب‌های جعلی به گونه‌ای سازماندهی شده‌اند که به دمکراسی ما حمله کنند. حالا زمان آن است که اعضای پارلمان اروپا و قانونگذاران، فیس‌بوک را پاکسازی کنند و این موضوع را تضمین کنند که حساب‌های کاربری را که اطلاعات غلط منتشر می‌کنند، حذف کنند.»

معترضان همچنین خواستار اصلاح رویه فیس‌بوک برای حفاظت از حریم خصوصی کاربران شدند. فیس‌بوک متهم است اطلاعات میلیون‌ها کاربر خود را در اختیار شرکتی به نام «کمبریج آنالیتیکا» قرار داده و آن شرکت از این اطلاعات در جهت تبلیغات سیاسی هدفمند استفاده کرده است.

انتهای پیام/

تظاهرات در بروکسل همزمان با حضور مدیر فیس‌بوک در پارلمان اروپا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار