بررسی طرح افزایش فروش تسلیحات به عربستان و امارات در دستور کار کنگره

دولت دونالد ترامپ از کنگره آمریکا درخواست کرده است تا طرح فروش بیش از ۱۲۰ هزار مهمات هدایت شونده-دقیق زن به عربستان و امارات را بررسی کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، طبق گزارش منابع اطلاعاتی، دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در زمینه افزایش صادرات تسلیحات ساخت آمریکا تلاش می‌کند و از کنگره آمریکا درخواست کرده است تا طرح فروش بیش از 120 هزار مهمات هدایت شونده-دقیق زن به عربستان و امارات را بررسی کند.

پیش از این دونالد ترامپ، با استفاده از فشار سیاسی برای پیشبرد طرح افزایش صادرات تسلیحات و رشد اشتغال در آمریکا تلاش کرده بود. سال گذشته، دولت آمریکا با فروش هفت میلیارد دلاری تسلیحات هدایت شونده-دقیق زن موافقت کرده بود.

منابع دولتی و کنگره ای تایید کرده اند که یک دوره 40 روزه غیررسمی برای بررسی فروش مهمات به این دو کشور در حال انجام است. در همین راستا کمیته های روابط خارجی سنا و مجلس نمایندگان آمریکا درباره این موضوع مطلع شده و قانونگذاران از دولت آمریکا برای اطلاعات بیشتر درخواست کرده اند که البته طبق اعلام یک مشاور کنگره ای هنوز اطلاعات مورد نیاز فراهم نشده است.

همچنین مقامات سعودی و اماراتی نیز نسبت به این موضوع واکنشی نداشته اند. وزارت امور خارجه و وزارت دفاع آمریکا معمولا پیش از ارسال یک اطلاعیه رسمی برای کنگره، درباره برنامه فروش تسلیحات اظهارنظر نمی کنند.

انتظار می رود این مسئله در هفته جاری و با حضور مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در کارگروه روابط خارجی، مطرح شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار