۱۴ کشیش دیگر در شیلی تحت بازجویی قرار گرفتند

در ادامه مسئله رسوایی اخلاقی کشیشان در شیلی، ۱۴ کشیش کلیسای کاتولیک در این کشور به دلیل «رفتار نامناسب» مورد بازجویی قرار گرفتند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، مقامات کلیسای کاتولیک در شهر «رانکاگوا» در شیلی روز گذشته 14 کشیش را به دلیل «رفتار نامناسب» از کار تعلیق کردند و تحت بازجویی قرار دادند. برآورد می شود بازجویی از این کشیش ها، بحران کلیسا در خصوص پرونده آزار و اذیت جنسی از سوی کشیشان را عمیق تر کند.

کلیسای رانکاگوا در بیانیه ای اعلام کرد اطلاعات این کشیشان در اختیار دفتر دادستانی قرار گرفته است و کشیشانی نیز که پیشتر به این اتهامات مورد بازجویی قرار گرفته بودند، طبق قانون به واتیکان فرستاده شدند.

در بیانیه این کلیسا آمده است: «ما عمیقا از هر اقدام یا موقعیتی که اصول و ارزش های کلیسای کاتولیک را نقض کرده است، متاسفیم و همدردی خود با قربانیان را اعلام می کنیم.»

تعلیق این 14 کشیش پس از دیدار پاپ با 68 کشیش کلیسای کاتولیک رانکاگوا صورت گرفت. روز گذشته نیز واتیکان اعلام کرد پاپ فرانسیس با گروه دیگری از قربانیان آزار و اذیت جنسی از سوی کشیشان شیلی دیدار خواهد کرد.

پیش از این، تمام اسقف های این کشور به دلیل رسوایی اخلاقی به بار آمده از سوی کشیشان درخواست استعفا داده بودند. اوایل ماه جاری میلادی نیز پاپ با سه نفر از قربانیان آزار و اذیت جنسی کشیشان دیدار کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار