فعالیت هزار و ۳۱۰ کانون فرهنگی هنری مساجد در سیستان و بلوچستان

سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان گفت:هم اینک هزار و ۳۱۰ کانون فرهنگی هنری مساجد در استان فعالیت می‌کنند که بیشتر آن‌ها با ۸۹۱ کانون در روستا‌ها واقع شدند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، حجت الاسلام مهدی پودینه سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان  تعداد اعضای عضو کانون‌های مساجد استان را حدود ۵۰ هزار نفر ذکر کرد و افزود: امروز راه درمان آسیب‌های اجتماعی و دغدغه‌ها و بحران‌ها حضور جوانان و نوجوانان در مساجد است.

وی ادامه داد: هزار و ۸۰۰ جلد قرآن کریم همزمان با ماه مبارک رمضان در مساجد مناطق روستایی، عشایری و مرزی این استان توزیع شده است.

حجت الاسلام مهدی پودینه اظهار داشت: مساجد روستایی، عشایری و مرزی سیستان و بلوچستان درصورت نیاز به قرآن کریم می‌تواند به دفتر مرکزی این نهاد در زاهدان مراجعه کنند.

وی وجود ۷۵ باب خانه نور، ۲۴ کانون تخصصی، ۱۱۴ باب کتابخانه مخزن دار با ۳۲۹ هزار و ۵۵۷ جلد و ۴۷۰ کتابخانه قفسه دار با افزون بر ۱۹۵ هزار جلد کتاب را از جمله ظرفیت‌های کانون‌های مساجد در سیستان و بلوچستان ذکر کرد.

وی گفت: این نهاد امسال موفق شد جزو استان‌های برتر کشور در زمینه ثبت کانون‌های مساجد در سامانه معرفی شود.

انتهای پیام/ع

توزیع جلد قرآن در مساجداستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار