سخنگوی وزارت امور خارجه دولت اصلاحات گفت: مسئولان باید محکم و از موضع قدرت پاسخ زیادی‌خواهی‌های آمریکا را بدهند.

آمریکا با کارنامه سیاه خود در موضوعات مختلف بین‌المللی حق سوال پرسیدن از هیچ کشوری را ندارد/لیستی که پمپئو پیش روی ایران قرار داد، در واقع اسامی شکست‌های آمریکا استحمیدرضا آصفی سخنگوی وزارت امور خارجه دولت اصلاحات در گفتگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در واکنش به اظهارات اخیر پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا و تعیین 12 شرط برای جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: مطالبی که پمپئو بیان کرد نو نبود و در طی 40 سال گذشته به دفعات توسط افراد مختلف آمریکایی عنوان شده بود.

وی افزود: حرف‌های وی بی‌ربط و بیانگر درخواست‌های غیرمنطقی و متوهمانه‌ای است که بارها توسط افراد مختلف آمریکایی به دفعات گفته شده و این بار توسط پمپئو دسته‌بندی شده است، اما آمریکا با کارنامه سیاه خود در موضوعات مختلف بین‌المللی حق سوال پرسیدن و تعیین شرط و شروط برای هیچ کشوری را ندارد.

آمریکا نتوانسته به خواسته‌های غیرمنطقی و خیال‌پردازانه خود در مورد جمهوری اسلامی ایران دست پیدا کند

آصفی تصریح کرد: واضح است که آمریکا نتوانسته به خواسته‌های غیرمنطقی و خیال‌پردازانه خود در مورد جمهوری اسلامی ایران دست پیدا کند و لیستی که وزیر امور خارجه آمریکا پیش روی ایران قرار داد، در واقع اسامی شکست‌های آمریکا است؛ چرا که با مرور تاریخ درخواهیم یافت که آمریکا در طی 40 سال گذشته در تمامی این حوزه‌ها شکست خورده و در نقطه مقابل جمهوری اسلامی ایران در مسئله مبارزه با تروریسم، مقاومت، سلاح و منطقه روز به روز قدرتمندتر شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه دولت اصلاحات بیان کرد: معتقدم آمریکا بیش از آنکه درخواستی از ایران کرده باشد، ناخودآگاه عرصه‌های شکست خود را از جمهوری اسلامی لیست و آن را اعلام کرده است.

وی ادامه داد: چنین اداها و ژست‌هایی منطبق با زمان کنونی، قدرت آمریکا و واقعیت‌های جمهوری اسلامی ایران نیست و آمریکا مانند گذشته راه به جایی نمی‌برد و با سیلی محکم ایران مواجه می‌شود.

مسئولان باید محکم و از موضع عزت و قدرت پاسخ زیادی‌خواهی‌های آمریکا را بدهند

آصفی با اشاره به موضعی که مسئولان کشور باید در برابر پمپئو و دیگر دولتمردان ایالات متحده بگیرند، در پایان خاطرنشان کرد: مسئولان باید محکم و از موضع عزت و قدرت پاسخ زیادی‌خواهی‌های آمریکا را بدهند و طبیعتا آنها در این صورت عقب‌نشینی خواهند کرد، همانطور که از ابتدای انقلاب هر زمان با پاسخگویی تند ایران مواجه شده‌اند، اقدام به عقب‌نشینی کرده‌اند.

گفتنی است؛ مایک پمپئو در سخنرانی اخیر  خود  گفته که ایران باید اجازه بازرسی به آژانس بدهد. دوم، باید ایران تولید آب سنگین را متوقف کند. سوم، برنامه موشکی ایران باید متوقف شود. چهارم، ایران باید زندانیان و شهروندان بی‌گناه دیگر کشورها را آزاد کند. پنجم، ایران باید دخالت در عراق، سوریه  و یمن را متوقف کند.»

پامپئو همچنین مدعی شد:‌ «در گام سوم ما از مردم ایران حمایت می کنیم و مردم با اعتراض‌های اخیر نشان دادند از حکومت‌شان ناراضی هستند. بحران‌های مالی و زیست‌محیطی را شامل می‌شود. فساد کشور را فرا گرفته است. رژیم از مردم خود می دزدد.»

وزیر امور خارجه آمریکا بیان کرد:سازوکارهایی راستی‌آزمایی و نظارت بر اجرای تعهدات ایران به اندازه کافی قوی نبود. برجام نتوانست مانع از توسعه موشک‌ها شود. ایران از پول‌های برجام برای دامن‌زدن به جنگ‌ها در خاورمیانه استفاده کرد. ایران در زمان برجام حرکت خود در منطقه را توسعه داد.».

وی در ادامه سخنان ضدایرانی خود گفت: «اگر جمهوری اسلامی ایران رفتار خشونت آمیز خود را پایان دهد، ما آماده هستیم که روابط دیپلماتیک با تهران را از سر بگیریم. کمک به اقتصاد ایران کنیم و برنامه هسته‌ای صلح آمیز ایران را یاری بدهیم.»


انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار