اعمال بالاترین سطح تروریسم در جهان از سوی آمریکایی‌ها/ کاخ سفید دفاع از نهضت‌های آزادیبخش را تروریسم می‌داندکارشناس مسائل بین‌الملل گفت: سخنان پمپئو مصرف صهیونیستی دارد چرا که کاخ سفید همواره آمادگی دارد تا منابعش را برای تخاصم با ایران و به نفع اسرائیل تخصیص دهد.

رضا کلهر کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگارن جوان، با اشاره به سخنان ضدایرانی مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا، اظهار کرد: یک سطح از سخنان پمپئو مصرف صهیونیستی دارد چرا که مقامات این رژیم به خوبی می‌دانند کاخ سفید همواره در بالاترین سطح آمادگی قرار دارد تا منابعش را برای تخاصم با ایران و به نفع اسرائیل تخصیص دهد.

وی تصریح کرد: سطح دیگر از صحبت‌های وزیر امور خارجه ایالات متحده مربوط به خواسته‌های کاخ سفید است به طوری که آمریکایی‌ها به دنبال این هستند تا با وارد کردن فشار حداکثری بر ایران بتوانند منابع حداقلی مورد نظرشان را برداشت کنند.

کلهر با بیان اینکه حرف‌هایی که وزیر امور خارجه آمریکا در خصوص ایران زده است واقع‌گرایانه نیست، بیان کرد: سخنان مایک پمپئو  بیشتر ایده‌آلیستی بوده به طوری که بعید است خود شخص پمپئو نسبت به دستیابی و رسیدن به 12 بند اعلام شده، اعتقاد داشته باشد.

کارشناس مسائل بین‌الملل اظهار کرد: آمریکایی‌ها می خواهند همواره بالاترین سطح مطالباتشان را ارائه دهند تا دست‌کم بتوانند به سطحی از مبادلات مورد نظر خود دست پیدا کنند و هم اکنون همین رویه را در مقابل جمهوری اسلامی ایران در پیش گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه وزیر امور خارجه آمریکا در اظهاراتش ما را به حمایت از تروریسم محکوم کرده است، افزود: تعریف تروریسم برای آمریکایی‌ها متفاوت است، چرا که ما دفاع از حزب‌الله، حماس و  نهضت‌‌های آزادی‌بخش را تروریسم نمی‌دانیم، ولی آنها هر کسی که منافع‌شان را به خطر بیندازد، تروریسم می‌دانند.

کلهر ادامه داد: وقتی ما به صورت تأسیسی و زیربنایی در موضوع تروریسم با کاخ سفید اختلاف داریم طبیعی است که آنها ما را در این زمینه حامی تروریسم می‌دانند، ولی واقعیت جهانی این است که آمریکایی‌ها بالاترین سطح تروریسم در جهان را اعمال می‌کنند.

کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه رژیم صهیونیستی هم بالاترین سطح تروریسم دولتی را در جهان دارد، بیان کرد: این رژیم اخیرا در تظاهرات صورت گرفته در فلسطین نزدیک به 70 نفر را به قتل رسانده است اما کاخ سفید چشمانش را بر این موضوع بسته است.

وی خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی چند روز پیش اعلام کرد که 8 نفر از سران حماس در لیست ترور قرار دادند، این در حالی است که آمریکایی‌ها این موارد را تروریسم نمی‌دانند، بلکه آن چیزی را که ایران به عنوان دفاع از نهضت‌های آزادیبخش انجام می دهد را تروریست قلمداد می‌کند و این نشان میدهد ما در تعریف تروریسم با آمریکایی‌ها مشکل اساسی و بنیادین داریم.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: آمریکا ، تروریسم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سینا.تهران
۱۷:۰۲ ۰۴ خرداد ۱۳۹۷
دوست کم سواد من الان سایه ی جنگ روی سر پايگاههاي آمریکا و اسرائیله و در صورت جنگ اونا هستن که طعم جنگ مارو میچشن.ديگه گذشت اون زمان که ما از کشور یا ابر قدرتی بترسیم.الان وزن سنگین منطقه اراده ی ماست و اگه آقا دستور بده یک پایگاه هم از بین این همه پایگاه اسرائیل و آمریکا سالم نميمونه و خسارت تریلیون دلاری به آمریکا وارد میکنیم بخاطر همین کنگره ترسیده که اعلام جنگو با ایران طابع مقررات احزاب و گروههای مختلف کرده.
آخرین اخبار