سرلشکر صفوی در جمع خبرنگاران:

آمریکا دیگر ابرقدرت جهان نیست/ اکنون ایران وزن برتر غرب آسیا است

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: خروج آمریکا از غرب آسیا توسط ملت‌های منطقه یک احتمال قوی است.

آمریکا دیگر ابرقدرت جهان نیست/ اکنون ایران وزن برتر غرب آسیا استبه گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار سرلشکر پاسدار سیدیحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا امروز چهارشنبه 2 خرداد در مراسم گرامیداشت حماسه آزادسازی خرمشهر که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: مواضع خصمانه اخیر وزیر خارجه و رییس جمهور آمریکا غیر خردمندانه است و این برای مردم جهان، ملت ما و ملت‌های منطقه قابل قبول نیست.

وی افزود: قدرت آمریکایی‌ها در حال افول و نزول است؛ در واقع آن‌ها دیگر ابرقدرت جهان نیستند؛ چون جهان در حال چندقطبی شدن قدرت است.

صفوی خاطرنشان کرد: طی 40 سالی که آمریکایی‌ها علیه انقلاب اسلامی و ملت ایران و دولت‌های کشورمان کارشکنی کردند، ملت، رهبر و دولت ما قوی‌تر شده به نحوی که قدرت سیاسی، فرهنگی و اقتصادی و نفوذ منطقه‌ای ما افزایش یافته و حتی اکنون به عنوان قدرت اول منطقه غرب آسیا شناخته می‌شویم؛ حال چه آمریکایی‌ها بخواهند چه نخواهند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا بیان داشت: اکنون ما وزن برتر غرب آسیا هستیم؛ زیرا جمهوری اسلامی ایران موقعیت ژئوپلیتیکی و قدرت فرهنگی، سیاسی و نظامی آن به قدری افزایش یافته‌ که می‌تواند از امنیت و منافع ملی خود دفاع کند.

وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها ادعا می‌کنند ما در کشورهای همسایه دخالت می‌کنیم، اما آنان باید بدانند که استراتژی ما دخالت سیاسی و نظامی نیست و اگر در سوریه و عراق هستیم با دعوت رسمی دولت این کشورها به عنوان مستشار نظامی حضور داریم.

صفوی بیان کرد: این آمریکایی‌ها هستند که حضور متجاوزانه در شرق فرات دارند. آن‌ها هستند که از سال 2001 حضور نظامی در خلیج فارس و لشکرکشی آشکار در افغانستان و عراق دارند. این حضور ناامن‌کننده آمریکایی‌ها در منطقه غرب آسیا است که باعث شده مردم منطقه را به خاک و خون بکشند؛ بنابراین نمی‌توانند بگویند که ما دخالت می‌کنیم.

وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها مداخله‌گر و متجاوز در غرب آسیا هستند. آن‌ها برای حشدالشعبی عراق نمی‌توانند تعیین تکلیف کنند؛ زیرا 20 تیپ مردمی حشدالشعبی مصوب پارلمان عراق است. پس آمریکایی‌ها هستند که باید از عراق بیرون بروند.

صفوی در پایان گفت: روسای جمهور قبلی آمریکا از کارتر گرفته تا اوباما از رئیس جمهور فعلی‌شان عاقل‌تر بودند، اما با این حال نتوانستند در پروژه براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران موفق شوند، پس این رئیس جمهور هم نمی‌تواند چنین کاری را انجام دهد زیرا آینده متعلق به ملت‌های اسلامی منطقه و ملت‌های به ستوه آمده از ظلم آمریکا‌یی‌ها و صهیونیست‌هاست؛ خروج آمریکا از منطقه غرب آسیا توسط ملت‌های منطقه یک احتمال قوی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار