امیرباقری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

بازاربورس تحت تأثیر جریان‌های فصل مجامع قرار گرفت

تحلیل‌گر بازار سرمایه گفت: بازار در هفته‌ای که گذشت تحت تأثیر جریان سنگین اطلاعات شرکت‌ها و فصل مجامع قرار گرفت.

جمعه// بازاربورس تحت تاثیر جریان‌های فصل مجامع قرار گرفتامیرعلی امیرباقری تحلیل‌گر بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت بازار سرمایه طی هفته گذشته اظهار کرد: بازار در هفته‌ای که گذشت تحت تأثیر جریان سنگین اطلاعات شرکت‌ها و فصل مجامع قرار گرفت.از طرفی هیجانات بازار‌های موازی تدریجا توسط بازار جذب و هضم شده و بازار به مدار ثبات و تعادل در نقطه جدید نزدیکتر شد.

وی ادامه داد: اخبار ضد و نقیض از جانب کشور‌های اروپایی، سایه ابهام را بر فضای برجام و اتمسفر اقتصاد ایران افکنده است؛ طبیعی است که به رغم عملکرد مناسب برخی بنگاه‌ها شاهد شکل گیری روند قیمتی مستحکم سهام نباشیم.

وی ادامه داد: روز شنبه 97/2/29 در بازار بورس و فرابورس بترتیب تعداد ۷۶۸ و ۳۲۸ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۲۴۲ و ۳۳۶۶ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت. شاخص کل و شاخص کل هموزن بترتیب با رشد ۱۷ و ۶۵ نقطه پایه به سطوح ۹۵۱۰۳ و ۱۷۲۳۷ واحد دست یافتند. آیفکس با رشد حدود یک درصدی مواجه شد و به سطح ۱۱۰۷ واحد رسید. نماد‌های شبندر بیشترین اثر مثبت و همراه بیشترین اثر منفی را بر شاخص نهادند. نماد‌های وبصادر، شپنا و شبریز بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

امیرباقری اضافه کرد: یکشنبه 97/2/30 در بازار بورس تعداد ۷۴۲ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۳۰۲ میلیارد ریال داد و ستد شد. در بازار فرابورس نیز تعداد ۲۸۷ میلیون برگه اوراق به ارزش ۲۶۶۹ میلیارد ریال معامله شد. در این روز اکثر شاخص‌های مطرح بازار با رشد نسبی مواجه شدند. شاخص کل با رشد ۴ نقطه پایه به سطح ۹۵۱۳۶ واحد رسید. شاخص کل هموزن و شاخص قیمت هموزن نیز به سطوح ۱۷۲۹۹ و ۱۲۷۴۸ واحد دست یافتند. آیفکس با رشد ۲۳ نقطه پایه مواجه شد و به سطح ۱۱۱۰ واحد رسید. نماد‌های فولاد بیشترین تاثیر مثبت و شپنا بیشترین اثر منفی را بر شاخص نهادند. بیشترین ارزش معاملات در اختیار نماد‌های وبصادر، خکاوه و شپنا قرار گرفت.

این تحلیل‌گر بازار سرمایه یادآورشد: در روز دوشنبه مورخ 97/2/31 در بازار بورس تعداد ۷۱۹ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۲۳۲ میلیارد ریال معامله شد. در بازار فرابورس نیز تعداد ۱۰۷۴ میلیون برگه به ارزش ۲۳۵۴ میلیارد ریال مورد داد و ستد قرار گرفت. شاخص کل و شاخص کل هموزن در این روز با افزایش مواجه شدند و به ارقام ۹۵۲۲۸ و ۱۷۲۵۲ واحد رسیدند. در این روز آیفکس به رقم ۱۰۹۰ واحد رسید. نماد‌های فولاد، بیشترین تاثیرمثبت را بر شاخص نهاد. بیشترین ارزش معاملات در اختیار نماد‌های فولاد، خودرو و وبصادر بود.

امیرباقری اضافه کرد: درروز سه شنبه 97/3/1 در بازار بورس و فرابورس تعداد ۵۷۳ و ۱۷۳ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۱۷۲ و ۱۲۵۹ میلیارد ریال مورد معامله واقع شد. در این روز اکثر شاخص‌ها با تغییر محسوسی نسبت به روز قبل مواجه نشدند. شاخص کل بازار و شاخص کل هموزن در سطوح ۹۵۲۳۰ و ۱۷۲۷۵ واحد قرار گرفتند. آیفکس با کاهش ۳۸ نقطه پایه به سطح ۱۱۰۲ واحد رسید. نماد شپنا بیشترین تاثیر منفی و فولاد بیشترین اثر مثبت را بر شاخص نهاد. نماد‌های وبصادر، فولاد و خمهر در صدر ارزش معاملات ایستادند.

وی در پایان گفت: چهارشنبه 97/3/2 در بازار بورس تعداد ۱۴۱۷ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۹۹۲۳ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت. شاخص کل بازار با ۲۱۵ واحد افزایش به سطح ۹۵۴۴۵ واحد رسید. شاخص کل هموزن نیز با رشد ۶۵ واحدی مواجه شد و به رقم ۱۷۳۳۶ واحد دست یافت. نماد کگل بیشترین اثر مثبت و تاپیکو بیشترین اثر منفی را بر شاخص داشتند. در بازار فرابورس، آیفکس با رشد ۴ واحدی مواجه شد و به رقم ۱۱۰۷ واحد رسید. در این بازار تعداد ۳۰۱ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۲۱۰۲ میلیارد ریال معامله شد. نماد‌های زاگرس بیشترین تاثیر مثبت و مارون بیشترین اثر منفی را بر آیفکس نهدند. بیشترین ارزش معاملات در اختیار اوراق بدهی قرار گرفت.

انتهای پیام/

بازار بورس در هفته‌ای که گذشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار