کیم جونگ اون، رئیس‌جمهور آمریکا را به دام زیرکی خود انداخت

یک تحلیلگر انگلیسی اعتقاد دارد رهبر کره شمالی توانسته است ترامپ را با مهارتی خاص به دام زیرکی خود بیاندازد و خوار کند.

کیم جونگ اون، رئیس‌جمهور آمریکا را به دام زیرکی خود انداختبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه اینترنتی رأی الیوم با اشاره به این که «کیم جونگ اون» رئیس جمهور آمریکا را خوار و خفیف کرد، به نقل از یک تحلیلگر انگلیسی نوشت رهبر کره شمالی توانسته است رئیس جمهور ترامپ را با مهارت خاصی به دام زیرکی خود بیاندازد.

رأی الیوم نوشت: ­«معتقدیم کیم جونگ اون از خبر لغو دیدارش با ترامپ، نه تنها غمگین نشد بلکه بسیار خوشحال شد. آن هم به یک علت ساده، زیرا نمی‌خواهد از زرادخانه هسته‌ای خودش بر اساس شرط و شروط آمریکا بگذرد و کشورش را لقمه راحت الحلقومی در برابر هرگونه تجاوز آمریکا قرار دهد.

رئیس کیم همان کسی است که به تحریک رئیس جمهور آمریکا اقدام کرد تا ترامپ این را دیدار لغو کند؛ یعنی زمانی که از مانور‌های نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی به شدت ابراز خشم کرد و گفت این مانور نظامی مشترک نشانگر مقاصد خصمانه آمریکاست.

در ادامه این مطلب آمده است: «قاطعانه می‌گوییم رئیس کیم از اصل هم خواهان نشست با ترامپ نبود و از انواع شیوه‌های مانور استفاده کرد. او زمانی که از تمایلش برای دیدار با همتای آمریکایی اش سخن گفت، این کار را از زاویه بازی با اعصاب ترامپ و اینکه نشان بدهد ترامپ مرد ضعیفی است که تلاش می‌کند با همتای کره شمالی خود دیدار کند، انجام داد و نه بر عکس».

یک تحلیلگر و نویسنده راهبردی و راستگرای انگلیسی دو هفته پیش در یک برنامه تلویزیونی به رأی الیوم گفت: از زیرکی رهبر کره شمالی در شگفت است و پیش بینی کرد این نشست لغو خواهد شد. این تحلیلگر انگلیسی اعلام کرد کیم توانسته است رئیس جمهور ترامپ را با مهارت خاصی به دام زیرکی خود بیاندازد و گذشت روز‌ها درستی پیش بینی و پیش گویی این تحلیلگر را ثابت کرد.

رئیس کیم از برخی خبرنگاران و ناظران از روسیه، چین، کره جنوبی، انگلیس و فرانسه دعوت کرد تا در مراسم برچیدن یک مرکز آزمایش‌های هسته‌ای کشورش که روز گذشته برگزار شد شرکت کنند، اما ناظران و کارشناسان گفتند این مرکز پس از آنکه در شش آزمایش هسته‌ای از آن استفاده شده بود دیگر قابل استفاده نبود و می‌توان در مدت کوتاهی در صورتی که لازم باشد آن را بازسازی کرد و این کاری که پیونگ یانگ کرد فقط یک حرکت نمایشی تبلیغاتی و رسانه‌ای بود که در نهایت ثمره آن را نیز چید.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، برای اقدام ترامپ در لغو دیدار سران دو کشور چندین علت بیان کرد و گفت یکی از دلایل آن است که دولت کره شمالی به شماری از پرسش‌ها درباره برنامه هسته‌ای اش پاسخ نداد. این شیوه یعنی مطرح کردن پرسش‌ها و انتظار پاسخ به آن‌ها نشانگر نهایت قلدری و برتری جویی آمریکایی‌ها و نشناختن دشمنان و کاستن از ارزش آنهاست و آمریکایی‌ها اکنون ثمره حماقت خود را می‌چینند.

کیم جونگ اون کاری کرد که ترامپ برای لغو دیداری که به آن چشم امید دوخته بود تصمیم بگیرد. کاملا ساده است او به هیچ وجه قصد نداشت تسلیحات هسته‌ای و موشک‌های بالستیکی خود را تسلیم کند و تحویل دهد و بی دفاع در برابر آمریکا بایستد.

چگونه امکان دارد رئیس کیم به ترامپ اعتماد کند در حالی که او به امضای کشورش پای توافق هسته‌ای ایران احترام نگذاشت؛ کاملا همانند رؤسای جمهور سابق آمریکا، مانند جورج بوش پسر زمانی که به عراق یورش برد و آن را با وجود آنکه ثروت‌های کشورش و کاخهایش را به روی بازرسان بین المللی گشوده بود اشغال کرد و زمانی که باراک اوباما عهدشکنی کرد و برای نابودی لیبی و تغییر نظام این کشور چراغ سبز نشان داد و سپس در پایان روز‌های ریاست جمهوری اش و پس از آنکه کار از کار گذشته بود پشیمان شد.

ترامپ می‌خواهد تسلیحات هسته‌ای کره شمالی را به طور کامل برچیند و کاملا از برچیدن آن اطمینان خاطر پیدا کند و مطمئن شود که پیونگ یانگ دیگر به تسلیحات هسته‌ای باز نخواهد گشت و این چیزی است که رئیس جمهور کیم هرگز آن را نخواهد پذیرفت، زیرا به خودش احترام می‌گذارد و به کرامت خودش و کشورش پایبند است. اگر مذاکرات ایران با شش کشور بزرگ درباره غنی سازی اورانیوم پنج سال طول کشید، آیا  ترامپ فکر می‌کند موفق خواهد شد تسلیحات هسته‌ای کره شمالی را در نشستی که یک یا دو ساعت طول می‌کشد، برچیند؟

انتهای پیام/

برچسب ها: کره شمالی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۱۲ ۰۴ خرداد ۱۳۹۷
حال روز رهبراشون رو از وضع مملکتشون باید بفهمید کشوری بدبخت تر از کره شمالی پیدا می کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۰۴ خرداد ۱۳۹۷
افرین به هوش ونبوغ این مرد بزرگ.
Iran (Islamic Republic of)
روح الله
۱۴:۲۲ ۰۴ خرداد ۱۳۹۷
حسن از کیم یاد بگیر!
آخرین اخبار