آبادانی روستا‌های مازندران با پرداخت زکات واجب و مستحبی

جمع آوری زکات در مازندران با تشکیل شورای زکات متشکل از شورا و دهیاری‌های روستاهای استان ساماندهی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  حجت الاسلام بریمانی رئیس اداره زکات کمیته امدادامام خمینی (ره) مازندران از تشکیل شورای زکات در ۳۲۰۰ روستای مازندران خبر داد و گفت: تشکیل شورای زکات در روستا‌ها با محوریت شورا و دهیاری انقلاب عظیمی در جمع آوری زکات در استان روی خواهد داد.

وی افزود: سیاستگذاری و تعیین خط مشی‌های اساسی برای امور تبلیغی، فرهنگ‌سازی، آموزشی، پژوهشی و زمینه‌سازی به منظور آشنایی مردم در امر زکات و سیاستگذاری و تعیین خط مشی‌های اساسی برای جمع‌آوری و مصرف زکات با تعیین و تنظیم ضوابط و معیار‌های مربوطه در قالب احکام فقهی و رساله‌های عملیه مراجع مشهور به ویژه رساله عملیه حضرت امام‌خمینی (ره) بخشی از وظایف شورای مرکزی زکات است.

رئیس اداره زکات کمیته امدادامام خمینی (ره) مازندران گفت: شورای مرکزی زکات در اجرای ماده یک قانون زکات از مجموع ۱۱ نفر اشخاص حقیقی یا نماینده تام‌الاختیار آن‌ها تشکیل یافته است که امور مدیریت و ساماندهی و تبلیغات و نظارت بر هزینه‌کرد زکات را هدایت و راهبری خواهد کرد.

حجت الاسلام بریمانی گفت: به‌منظور ساماندهی بهتر امور در استان‌ها و شهرستان‌ها نیز شورای تخصصی زکات مسئول پیگیری و اجرای تصمیمات و ساماندهی امور مربوطه است.

وی افزود: خیران نیکوکار مازندرانی پارسال بیش از ۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان زکات واجب و مستحبی به کمیته امداد تحویل دادند.

حجت الاسلام بریمانی گفت: ازاین میزان زکات یک میلیارد زکات واجب، ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون زکات فطریه و مابقی زکات مستحبی برنج و مرکبات بوده است که مردم نیک اندیش مازندرانی به واحد‌های جمع آوری زکات کمیته امداد شهرستان تحویل داده اند.

رئیس زکات کمیته امداد مازندران با بیان اینکه زکات در ۹ چیز شامل گندم، جو، خرما، کشمش، طلا، نقره، شتر، گاو، گوسفند واجب است. افزود: ۹۰ درصد این وجوهات و اجناس برای فقرا و ایتام در روستا‌های مازندران هزینه شده است.

وی افزود: خیران و مردم نوع‌دوست استان می‌توانند از طریق تلفن همراه با شماره‌گیری #۵*۵*۰۱۱*۸۸۷۷* با واردکردن مبلغ موردنظر کمک خود و پرداخت زکات با کمیته امداد مشارکت کنند.

انتهای پیام/آ

تشکیل شورای برای آبادانی مناطق محروم روستایی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار