در دوران دفاع مقدس هرکجا وحدت داشتیم به هم‌افزایی رسیدیم

در دوران دفاع مقدس هرکجا وحدت داشتیم به هم‌افزایی رسیدیم؛ نمونه آن عملیات فتح المبین و در ادامه عملیات بیت‌المقدس بود که نیروهای مسلح با فرماندهی واحد که حضرت امام(ره) بود به پیروزی‌های بزرگی دست یافتند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فرمانده قرارگاه عملیاتی سید الشهدا(ع) دیروز در جمع کارکنان سپاه و ناجا در استان در سالروز عملیات بیت المقدس و آزاد سازی خرمشهر که در محل گلستان شهدا اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: دفاع مقدس ما همه مبتنی بر قرآن بود که ما فراموش نمی‌کنیم که هر رزمنده‌ای یک قران در جیب داشت و با آن مانوس بود و با تمسک به قرآن و اهل بیت بود که بر دشمن هجوم می‌بردند و دشمن را عقب می‌راندند.

سردار جواد استکی با بیان اینکه عملیات بیت المقدس بزرگ‌ترین و گسترده‌ترین عملیات در طول دفاع مقدس بود، افزود: قبل از آن عملیات‌های نامنظم کوچکی بعد از عزل بنی صدر صورت گرفته بود که حاصلش جلوگیری از پیشروی دشمن بود.

فرمانده قرارگاه عملیاتی سید الشهدا(ع) با اشاره به خیانت‌های بنی صدر گفت: بنی صدر به عنوان رئیس جمهور از امام فرماندهی کل قوا را با ادعای اینکه جنگ را تمام کند درخواست کرد اما با راهبردی که از سوی دشمن به او دیکته شده بود که زمین می‌دهیم و زمان می‌گیریم ضربات سنگینی را به ما وارد کرد.

استکی تصریح کرد: اولین عملیاتی بعد از عزل بنی صدر صورت گرفت عملیات فرمانده کل قوا خمینی روح خدا بود که ما در آن عملیات سر پلی را به سمت آبادان و خرمشهر گرفتیم و بعد از آن عملیات ثامن الائمه به دستور حضرت امام برای شکستن حصر آبادان انجام شد که موفقیت آمیز بود.

وی افزود: عملیات بعدی، عملیات طریق القدس بود که جبهه شمالی و جنوبی نیروهای عراق را قطع کرد و بعثی‌ها برای آنکه بتوانند در جبهه شمال و جنوب خود تردد کنند باید از بصره دور می‌زدند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی سید الشهدا(ع) با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر وحدت نیروهای مسلح عنوان کرد: در دوران دفاع مقدس هرکجا وحدت داشتیم به هم‌افزایی رسیدیم؛ نمونه آن عملیات فتح المبین و در ادامه عملیات بیت‌المقدس بود که نیروهای مسلح با فرماندهی واحد که حضرت امام(ره) بود به پیروزی‌های بزرگی دست یافتند.

استکی با اشاره به مقاومت نیروهای سپاه ارتش و مردم در محاصره خرمشهر مطرح کرد: کمتر از 500 نفر بیش از 34 روز شهر را نگه داشتند و از 150 پاسداری که در خرمشهر به فرماندهی شهید بزرگوار شهید جهان‌آرا بودند تنها چند تن باقی ماندند و تسلیم نشدند تا به شهادت رساندند.

وی در ادامه تاکید کرد: بعثی‌ها حدود 2 سال در خرمشهر استحکامات ایجاد کرده بودند و 30 هزار نیرو در شهر مستقر داشتند و صدام گفته بود اگر خرمشهر را پس گرفتند من کلید بصره را به ایران می‌دهم ولی با این وجود نتوانستد بیش از یک روز خرمشهر را حفظ کنند و 19 هزار نفر از آن‌ها در این عملیات اسیر شدند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی سید الشهدا(ع) خاطر نشان کرد: صدام و غربی‌ها باور نمی‌کردند و حتی برای برخی از ما هم باور کردنی نبود که خرمشهر با این شرایط آزاد شود به همین خاطر بود که امام فرمود خرمشهر را خدا آزاد کرد.

وی با بیان اینکه این عملیات با تدبیر و دعای امام راحل صورت گرفت، گفت: بعد از مراحل دوم و سوم این عملیات که تعداد شهدای ما زیاد شده بود محسن رضایی فرمانده وقت سپاه برای اجرای مرحله چهارم از امام کسب تکلیف کرد و امام فرمان حمله داد.

استکی با اشاره به بیان مقام معظم رهبری(حفظه الله) که فرمود خرمشهرها در پیش‌رو است، اذعان کرد: امروز شاهد خط و جبهه مقاومت در عراق و سوریه و لبنان هستیم و این حاصل خون شهدا و راه رزمندگان عملیات بیت المقدس است.

وی در پایان با اشاره به زیاده‌خواهی‌های دشمنان اظهار کرد: امروز شاهدیم که اگر یک قدم عقب نشستیم دشمنان صد قدم جلو می‌آیند اما درسی که خرمشهر به ما می‌دهد این است که اگر مانند دوران دفاع مقدس حرف ولی فقیه را آویزه گوشمان قرار دهیم و تسلیم دشمنان نشویم قطعا موفق خواهیم شد.

 

انتهای پیام/م

 

 

برچسب ها: سپاه ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.