کلینیک جامع بیماران ام اس در استان کرمانشاه راه اندازی شد

سامانه جامع MS که در راستای ساماندهی بیماران MSاستان کرمانشاه به کلینیک MS واقع در کلینیک جامع بوستان بیمارستان امام رضا (ع) استان کرمانشاه تحویل داده شد.

کلینیک جامع بیماران ms در استان کرمانشاه راه اندازی شدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛  سامانه جامع MS که در راستای ساماندهی بیماران MSاستان کرمانشاه به عنوان یکی از اصلی‌ترین پارامترها به شمار می‌آید در اسفند 96 آنالیز و در اردیبهشت 97 به صورت کامل و تست شده و به کلینیک MS واقع در کلینیک جامع بوستان بیمارستان امام رضا (ع) استان کرمانشاه تحویل داده شد.

 

ایده و همچنین آنالیز سامانه توسط  کیانوش خاموشیان پزشک متخصص نرولوژی (مغز و اعصاب ) و همچنین مدیر کلینیک MS دانشگاه انجام و طراحی و کد نویسی توسط مهندس محسن مسگریان، طراح سامانه‌های مرکز انجام شد.

کیانوش خاموشیان صاحب ایده و آنالیزور سامانه ms در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه  گفت: این سامانه دارای قسمت‌های چون پرونده کامل اطلاعات بیماران MS، ویزیت های اولیه مغز و اعصاب، ویزیت‌های دوره‌ای مغز و اعصاب، ویزیت‌های اولیه روان‌شناسی، ویزیت‌های دوره‌‌ای روان‌شناسی است.

 مسگریان طراح سامانه ms  در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه  گفت: قابلیتی که سامانه مذکور را از سامانه‌های مشابه متمایز می‌کند تجمیع اطلاعات بیماران در تمامی پارامترهای درمانی می‌باشد.

بنا به گفته  خاموشیان برای تهیه سامانه‌ای مشابه باید هزینه سنگینی را کلینیک متقبل می‌شد، که خیلی از امکانات سامانه فعلی را نیز نداشت، اما این سامانه پس از طراحی به کلینیک مذکور هدیه شد.

خاموشیان گفت: سامانه دارای داشبورد جامع بوده و همچنین برای فاز بعدی شاخص‌های کیفی حوزه سلامت به این سامانه افزوده می‌شد در بازدید اخیر کارشناسان بنیاد بیماری‌های خاص کشوری که از کلینیک ms داشتند سامانه را مشاهده و بسیار ابراز رضایت کردند.

انتهای پیام/ز

راه اندازی کلینیک جامع ام اس در کرمانشاه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار