اعزام یک ناوشکن انگلیسی به خلیج فارس

وزیر دفاع انگلیس اعلام کرد این کشور در جدی‌ترین استقرار دریایی خود در خلیج فارس از بیش از ۴۰ سال قبل، یک فروند ناوشکن به این منطقه اعزام می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه دیلی تلگراف، گاوین ویلیامسون، وزیر دفاع انگلیس، اعلام کرد این کشور به منظور ابراز حمایت از ناتو و در جدی‌ترین استقرار دریایی در منطقه از بیش از ۴۰ سال قبل، یک فروند ناوشکن به خلیج فارس اعزام می‌کند.

او در یک کنفرانس نیروی دریایی مؤسسه خدمات رسانی متحد سلطنتی انگلیس با اعلام اعزام یک فروند ناوشکن تیپ ۲۳ نیروی دریایی این کشور به منطقه خلیج فارس، گفت: آزادی، عدالت و رواداری از هر زاویه‌ای مورد حمله است و انگلیس باید با متحدان خود برای دفاع از منافع مشترک کار کند. ناتو نمی‌تواند بیش از این پاسخگو باشد.

وزیر دفاع انگلیس افزود: انگلیس به شدت در خاورمیانه سرمایه‌گذاری خواهد کرد و شبکه‌ای از مشارکت‌ها را با متحدان خود ایجاد کرده است.

سخنگوی نیروی دریایی انگلیس نیز در این باره به دیلی تلگراف گفت: این اعزام در خلیج (فارس) نشان می‌دهد نیروی دریایی سلطنتی انگلیس به اصل خود که یک نیروی فعال‌تر و قابل دسترس‌تر باشد بازگشته است.

ناوشکن تیپ ۲۳ در پایگاه بحری ۴۰ میلیون پوندی جدید انگلیس در بندر مینا سلمان در بحرین مستقر خواهد شد که ماه گذشته از سوی سلمان بن حمد آل‌خلیفه -ولیعهد بحرین- و دوک یورک انگلیس رونمایی شد.

انگلیس از سال ۱۹۷۱ تاکنون چنین استقراری نداشته است. انگلیس در آن سال اولین پایگاه نظامی دائم خود را در بندر سلمان در منامه، پایتخت بحرین تاسیس کرد. این پایگاه نظامی دریایی انگلیس به نام اچ‌ام‌اس جفیر بود که بعد از اعلام استقلال بحرین بسته شد.

انتهای پیام/

انگلیس یک ناوشکن به خلیج فارس اعزام می‌کند

برچسب ها: انگلیس ، بحرین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۱ ۰۴ خرداد ۱۳۹۷
مرگ بر انگلیس
آخرین اخبار