مدیر کل بهزیستی استان قزوین گفت: هزار و ۴۶۶ بیمارروانی مزمن زیر پوشش این نهاد هستند که بالغ بر نیمی از این افراد اختلالات اسکیزوفرنی دارند.

علیرضا وارثی مدیر کل بهزیستی استان در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛  افزود: این بیماران می‌توانند به فراخور شرایط از خدمات تعریف شده در قانون جامع حمایت‌های مالی سازمان اعم از حمایت‌های مستمر و غیر مستمر همچون کمک هزینه درمان و کمک‌های موردی بلاعوض استفاده کنند که ۳۱۹ نفر از آنان از حمایت‌ها یمستمر برخوردارند.

وارثی اضافه کرد: این استان دارای ۴ مرکز نگهداری و شبانه روزی بیماران روان مزمن (۲ مرکز ویژه مردان و ۲ مرکز ویژه بانوان) است.

وی اضافه کرد: در این مراکز خدمات روانپزشکی، پزشکی، پرستاری، روانشناسی، کاردرمانی و مددکاری به این بیماران ارائه می‌شود.

به گفته مدیرکل بهزیستی استان، ۲۳۰ بیمار در این مراکز بستری هستند.

وارثی اضافه کرد: همچنین استان قزوین دارای یک مرکز روزانه بیماران روان مزمن ویژه بانوان با ظرفیت اسمی ۵۰ نفر و یک مرکز ویزیت در منزل بیماران روان مزمن با ظرفیت ۷۰ نفر است که خدمات روانپزشکی، پزشکی، پرستاری وروانشناسی را به این بیماران ارائه می‌کند.

مدیرکل بهزیستی با اشاره به علائم بیماری اسکیزوفرنی گفت: این بیماری معمولا خود را با توهم شنیداری، دیداری، توهم‌های جنون آمیز وعجیب و غریب، تکلم و تفکر آشفته نشان می‌دهد و با اختلال در عملکرد اجتماعی و شغلی قابل توجهی همراه است که شروع علائم آن معمولا در دوران نوجوانی بروز می‌کند.

وارثی اضافه کرد: این بیماری در مردان و زنان شیوع یکسانی دارد، اما درمردان در سنین پایین تری بروز می‌کند.

وی گفت: شایع‌ترین سن شیوع این بیماری ۱۶ تا ۲۵ سالگی است و کمتر از ۱۰ سالگی یا بعد از ۴۰ سالگی در موارد کمتری اتفاق می‌افتد.

انتهای پیام/

فعالیت ۴ مرکز نگهداری و شبانه روزی بیماران روان مزمن در قزوین

برچسب ها: بهزیستی ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.