امام جمعه یزد:

با دولت آمریکا نمی توان تعامل داشت

امام جمعه یزد گفت: با دولتی که تعهدات بین المللی را به راحتی نقض می‌کند نمی‌توان تعامل کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ؛ آیت الله ناصری با اشاره به بد عهدی‌ها و دشمنی دیرینه آمریکا طی چهل سال گذشته با نظام اسلامی گفت: تعامل با امریکا اشتباهی بزرگ است.

آیت الله ناصری در خطبه‌های نماز جمعه امروز یزد با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع سران قوا و کارگزاران نظام اسلامی گفت: با دولتی که تعهدات بین المللی را به راحتی نقض می‌کند نمی‌توان تعامل کرد.

وی افزود: البته درخصوص برجام نمی‌توان به اروپایی‌ها هم اعتماد کرد، چرا که آن‌ها هم بار‌ها نشان داده اند که در حساس‌ترین مقاطع با آمریکا همراهند.

امام جمعه یزد ایستادگی و مقاومت در برابرتوطئه و حیله دشمنان را مهمترین راه غلبه بر دشمن و پیشرفت کشور دانست و بر وحدت و همزبانی در مسائل سیاسی تاکید کرد و گفت: نباید انتقاد‌ها بخصوص در موضوع برجام به اختلاف تبدیل شود بلکه باید انتقاد‌ها بدور از اختلاف بیان شود.

آیه الله ناصری با اشاره به ایات الهی ایستادگی، صبر و مقاومت، تقوای الهی و توکل به خدا را رمز موفقیت در هر کاری برشمرد و خاطر نشان کرد: اگر امروز در بسیاری از زمینه‌ها همچون تهدید و تحریم دشمن ایستادگی و اتکا به خداوند را مد نظر قرار دهیم بدون شک توطئه و مکر دشمنان هرگز نخواهد توانست صدمه‌ای به کشور و نظام وارد کند.

امام جمعه یزد با اشاره به نرخ رشد جمعیت در کشور و ترکیب جمعیتی بر توجه خانواده‌ها به موضوع فرزند اوری تاکید کرد و گفت: خانواد‌ها باید در این زمینه به خدا توکل کنند و این مهم را مورد توجه قرار دهند.

آیت الله ناصری همچنین در بخش از خطبه‌های نماز با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص گزارش بانک جهانی و جایگاه ایران در استفاده نکردن از استعداد‌های سرزمینی خود بر بهره گیری از ظرفیت‌ها و توانمند‌ها و استعداد‌های جوانان و نخبگان کشور در جهت پیشرفت و تعالی کشور تاکید کرد و افزود: مسئولان کشور باید از قابلیت‌ها و استعداد‌های داخلی استفاده کنند.

نماینده، ولی فقیه وامام جمعه یزد با بیان اینکه در موضوع بهره گیری از توانمدی‌های داخلی کشور نباید استعداد کشی کنیم خاطر نشان کرد: باید بدور از گرایش‌های سیاسی از افراد با استعداد، مبتکر و مدیر و خلاق در جهت توسعه و پیشرفت کشور بهره گیری کنیم.

امام جمعه یزد همچنین جذب سرمایه‌های انسانی و مالی کشور در هر نقطه از جهان برای ارتقا شاخص‌های کشور را مهم خواند و بر توجه و برنامه ریزی مسئولان در این خصوص تاکید کرد.

انتهای پیام/ص

خطبه های نماز جمعه یزد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار