عضو شورای شهر تهران در بازدید از موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مطرح کرد:

سوم خرداد سمبل پیروزی خون بر همه تجهیزاتی است که برای نابودی انقلاب چیده شده بود

رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران گفت:سوم خرداد سمبل پیروزی خون بر همه تجهیزاتی است که برای نابودی انقلاب اسلامی چیده شده بود.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجید فراهانی رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران به مناسب سوم خرداد، سالروز آزادی خرمشهر از موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بازدید کرد.

وی در ابتدای این بازدید با اشاره به اهمیت موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به ظرفیت های این مجموعه اشاره کرد و پیشنهاد داد تا این مجموعه با توجه به اهمیت موضوعی و سطح فعالیت، به موزه مرکزی جمهوری اسلامی تبدیل شود و آثار شخصیت های نظام و انقلاب نیز به این مکان افزوده شود. وی در جمع مدیران این مجموعه با اشاره به سالروز فتح خرمشهر گفت: لازم است یاد و خاطر دلاور مردان و زنان را گرامی بداریم که در چنین روزی حماسه آفریدند؛ این روز نه فقط در سطح ملی بلکه در سطح بین المللی به عنوان الگویی شناخته می شود .

فراهانی ادامه داد: سوم خرداد به عنوان روز مقاومت و سمبل پیروزی خون بر همه تجهیزات و سازو برگ هایی بود که برای نابودی انقلاب اسلامی چیده شده بود. سوم خرداد نقطه درخشانی در تاریخ کشورمان است که سال ها دهه ها و سده ها این روز باقی خواهد ماند.
عضو شورای شهر تهران افزود: به هر حال مجموعه شهرداری تهران رسالت خود را با تاسیس چنین موزه ای برای حفظ دستاوردهای دفاع مقدس انجام داده است. امیدواریم از این ظرفیت به خوبی استفاده شود ؛ همچنین باید از فکری که پشت چنین مرکزی بوده، تشکر کرد و باید از زحمات و اجرای کار توسط پیشینیان قدردانی کرد.

رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران در ادامه تصریح کرد: در کمیته بودجه و نظارت که مسئولیتش را دارم برایمان اهمیت دارد که از این مجموعه و کارهایی که در جهت هویت بخشی و بازآفرینی هویتی در شهر تهران و درسطح ملی ایجاد می کند، حمایت کنیم. چندین بار به این مجموعه آمده‌ام مشخصا پیشنهاد می‌کنم که بیش از این به این مجموعه توجه شود و نیاز است به عنوان پاتوقی برای شهروندان تهرانی مبدل شود.

وی با اشاره به دیدار اعضای شورای شهر تهران با رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: شب گذشته در محضر مقام معظم رهبری بودیم نکته مهمی رافرمودند؛ اینکه این روزها موج نا امیدی در جامعه پمپاژ می شود و جامعه با بن بست مواجه شده است. قضایای بعد از برجام و فشارهای اقتصادی که ایجاد شده فضایی را دشمنان در داخل و بیرون ایجاد کرده اند که گویا نمی‌شود کاری کرد و باید از ایران رفت و کشور به بن بست رسیده است.

فراهانی ادامه داد: انواع و اقسام روش ها برای ایجاد موج نا امیدی در جامعه استفاده می شود و سعی می کنند نسل جوان را از هویت خود دور و هویت های جعلی را جایگزین کنند. از این رو به نظر می رسد برای رسیدن به این فرمایش امثال این مکان ها باید محور قرار بگیرد. خیلی بد است که به عنوان مثال در پارک آب و آتش جمعیت زیادی حضور دارد و خانواده ها بازدید می کنند اما موزه دفاع مقدس جای دنجی است که خانواده ها حضور پیدا نمی کنند و به پاتوق خانوادگی و بازدیدی تبدیل نشده است.

عضو شورای شهر تهران افزود: به نظر می رسد دلیل این امر آن است که خیلی ها از ظرفیت اینجا بی اطلاع هستند. هر فردی که بازدید می کند به سفیری تبدیل می‌شود که ممکن است در آینده با خانواده و بستگان حضور پیدا کند. اینجا به پاتوقی تبدیل خواهد شد. هر چه این مکان محور باشد و محلی برای اوقات فراغت شهروندان به اهداف، ما را نزدیک تر خواهد کرد.

رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران تصریح کرد: اینجا می‌تواند مرکز اتاق فکر در حوزه های مختلف باشد. موضوعات متعددی داریم که نیاز است صاحبنظران راجع به آن تبادل نظر کنند. از ارباب جرایم و مطبوعات تا احزاب و گروههای سیاسی و روشنفکران و صاحبنظران حوزه های اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی می توانند با حضور در اتاق های فکر به تبادل افکار بپردازند.

وی اظهار کرد: به نظر می رسد اتاق فکری برای بحث هاو تبادل نظرات مختلف نیاز این مجموعه است و باید باشد. در این راستا به دوستان ریاست جمهوری در 4 سال پیش پیشنهادی دادم که چالش های سطح جامعه لیست شود و برای هر چالشی اتاق فکری تشکیل شود تا صاحبنظران دیدگاه هایشان را ارائه بدهند.

فراهانی گفت: باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس باید نه تنها پاتوق خانوادگی بلکه پاتوق فکری نخبگان در حوزه های مختلف باشد. انقلاب اسلامی نه تنها رویکرد به گذشته است بلکه نگاه به آینده است.

رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران با اشاره به بیانات رهبر معظم در دیدار روز گذشته با سران نظام بیان کرد: همان گونه که رهبر فرمودند ظرفیت های مختلف در حوزه های مختلف داریم اما آنان را بالفعل و اجرایی نمی کنیم. به امور نرم افزاری نسبت به سخت افزاری کمتر می پردازیم. بستر را داریم اما از آن کمتر استفاده می‌کنیم.

این عضو شورای شهر تهران با ارائه پیشنهاداتی عنوان کرد: پیشنها من فعال کردن اتاق فکر در عرصه های مختلف است. حضور صاحبنظران مختلف این مجموعه رابه قطب تبدیل خواهدکرد. رهبر انقلاب بارها به برگزاری کرسی های آزاد اندیشی تاکید داشتند و چند بار عنوان داشته اند اما این کرسی ها راه نیفتاده است. باید فضایی وجود داشته باشد که نخبگان جامعه بیایند و مسائل مختلف را به بحث بگذارند اما این گونه فضاها تا کنون راه اندازی نشده است. در ده سال اخیر رهبر انقلاب تاکید بسیاری بر این مسئله داشته اند و به نظر می رسد راه اندازی این امر در این مجموعه می تواند در دستور کار باشد.

فراهانی افزود: با توجه به گستردگی موزه که 22 هکتار است و این سطح در خاورمیانه به عنوان موزه بی نظیر است. این مرکز می تواند به عنوان موزه مادر جمهوری اسلامی یعنی محور مادر همه موزه ها باشد. برای هم افزایی موزه ها می توان از این مجموعه استفاده کرد. عموما موزه ها مسائل مشترک دارند که باید با یکدیگر طرح کنند .

وی با اشاره به اینکه کسانی که در سطح شهر موزه می روند محدود هستند و این افراد باید با موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس آشنا شوند، گفت: اگر بخواهیم روح انقلاب اسلامی گسترش پیدا کند باید از کودکی آغاز این امر را آموزش بدهیم و راه اندازی موزه برای کودکان در این مجموعه می تواند منشا خیر و برکت باشد.

عضو شورای شهر تهران در پیشنهادی به موزه دفاع مقدس بیان کرد: هدایای و آثار شخصیت های نظام در سطح کشور پراکنده است. به نظر می رسد وقتی روسای سه قوه می خواهند چیزی به موزه ها اهدا کنند خوب است که در یک جا متمرکز شود زیرا در طول زمان ارزشمند خواهد بود.اینجاست که می تواند محوریت موزه های شخصی شخصیت های انقلاب قرار بگیرد.

محور توسعه کشور منابع انسانی هر مجموعه است

فراهانی در ادامه بازدید از موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با حضور در جمع پرسنل این محموعه گفت: امروز موزه دفاع مقدس به عنوان یکی از فعالیت های درخشان از سوی شهرداری تهران شناخته می شود و ما افتخار می کنیم به فعالیت های این حوزه که حقیقتا به درستی باید گفت نمود این مجموعه کمتر از بودش است.

رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران افزود: قدر اینجا را کم دانسته و معرفی کرده اند. هویت و درخشندگی این مجموعه مدیون زحمات افرادی است که در این موزه فعالیت می کنند. باید گفت کسانی که اینجا فعالیت می کنند غیر از اینکه جزئی از بدنه مدیریت شهری هستند رسالت بزرگتری را بر دوش دارند و آن اینکه انتصاب به چنین مجموعه ای اصالت و سنگینی بار مسئولیت را بر دوششان گذاشته است زیرا افرادی که در بیرون با این مجموعه ارتباط دارند شما را سفیری از مجموعه می دانند.

وی ادامه داد: قضاوتشان از موزه انقلاب اسلامی و این مفاهیم مقدس بر اساس قضاوتی است که از پرسنل دارند. اگر منابع انسانی را مجور توسعه بدانیم؛ اهمیت این امر بیش از پیش دانسته می شود.

فراهانی با تاکید بر منابع انسانی هر مجموعه ای گفت: آنچه امروزه ر سازمان ملل مطرح است و بدان اشاره می کند ،منابع انسانی و نیروهای یک سازمان هستند که ارزش افزوده و مزیت رقابتی یک سازمان را تشکیل می دهند به همین خاطر اگر می خواهیم مجموعه ای رشد کند باید بر نیروهای خود تکیه کند.

رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران در ادامه اظهار کرد: یک مجموعه از طریق این نیروها باید خود را بازشناسی کند. شب گذشته مقام معظم رهبری فرمودند در ارزیابی ها و اسنادی که مجموعه سازمان ملل در خصوص ایران منتشر کرده اشاره دارد به اینکه مهم ترین ظرفیتی که هنوز بالقوه است و بالفعل نشده و می تواند محور توسعه قرار بگیرد منابع انسانی آن است.

فراهانی گفت: از حیث داشتن نیروی انسانی تحصیل کرده و روشنفکر در دنیا بی نظیر هستیم. تعداد مهندسین و تحصیلکرده ها در جمهوری اسلامی بی نظیر است؛ هوش افراد بالا است همچنین هویت و تمدن تاریخی کشور بی همتا ست از این رو اگر کشور بخواهد به توسعه برسد باید از منابع انسانی استفاده کند.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به ظرفیت های موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس عنوان کرد: موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ظرفیت های بسیار زیادی دارد؛ باید از فکری که این مجموعه را تاسیس کرد و باید از زحمات پیشینیان و شهردار سابق برای ایجاد این مجموعه تشکر کرد.

فراهانی در خصوص سوم خرداد سال 1360 گفت: رویکردی که در سوم خرداد سال 60 موجود بود این بوده که با دست خالی و بدون امکانات می توان کشور را پیروز کرد و فصل درخشانی از پیروزی های آینده را رقم زد؛ با چنین رویکردی در این مکان نیز باید خدمت رسانی کرد.

رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران در پایان بیان کرد: اگر امروز ما امنیت داریم و در یک فضای آرام و در یک منطقه ناآرام و در وسط آتش زندگی می کنیم و اطراف ما کشورهایی هستند که مشکلات نا امنی را دارد و مسائل متعدد در تماس هستند و ما با کمال آرامش برنامه ریزی کرده و کار می کنیم به مدد تلاش های رزمندگان دفاع مقدس است و به برکت خون شهدا و خون دل هایی است که خانواده های شهدا خوردند و باید قدردان زحمات و تلاش ها باشیم و برای آینده بتوان برنامه ریزی کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار