کاخ سفید خواستار دسترسی به اطلاعات مربوط به جاسوسی از ستاد انتخاباتی ترامپ شد

کاخ سفید خواستار دسترسی به اطلاعات ارائه شده از سوی تیم تحقیقاتی رابرت مولر به قانونگذاران این کشور در خصوص جاسوسی از کمپین ترامپ شد.

کاخ سفید خواستار دسترسی به اطلاعات مرتبط با جاسوسی از ستاد انتخاباتی ترامپ شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فاکس نیوز، کاخ سفید خواستار دسترسی به اطلاعاتی شد که روز پنج‌شنبه از سوی تیم تحقیقات رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده مداخله روسیه در انتخابات آمریکا در سال 2016، در اختیار قانونگذاران آمریکا قرار گرفت.

رودی جولیانی، یکی از وکلای دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، روز جمعه به خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرد: کاخ سفید امیدوار است تا هفته آینده به اطلاعات کلی، بویژه در ارتباط با یک مخبر دولتی که بنا بر گزارش‌ها به اعضای ستاد انتخاباتی ترامپ برای دستیابی به اطلاعات درباره مداخله روسیه برای تاثیرگذاری در انتخابات سال 2016 آمریکا نزدیک شده، دست یابد. جولیانی با اشاره به تحقیقات بازرس ویژه پرونده مداخله روسیه در انتخابات گفت: اگر مشخص شود جاسوسی مطرح شده به شکلی ناشایست انجام شده است، در نتیجه ما یک تحقیق کاملا غیرقانونی داشته‌ایم.

جولیانی سپس به سخنان جیمز کومی، رئیس سابق اف بی آی، اشاره کرد و افزود: یادداشت‌های جعلی و غیرقانونی کومی نشان داد که همه چیز یک اشتباه بود و نباید رخ می‌داد. ما از وزارت دادگستری خواستیم تا این موارد را مورد ارزیابی مجدد قرار دهد و به اشتباه خود را در این خصوص اذعان نماید. این کار هدر دادن 20 میلیون دلار از پول مالیات‌دهندگان آمریکایی است. 

به گزارش فاکس نیوز تیم حقوقی رئیس جمهور آمریکا ممکن است اقداماتی را به امید متوقف کردن روند  تحقیقات بازرس ویژه در پیش بگیرند. ترامپ با اشاره به گزارش‌های مطرح شده درباره جاسوسی از ستاد انتخاباتی او در طول انتخابات ریاست جمهوری اخیر آمریکا آن را یکی از بزرگترین رسوایی‌های سیاسی در تاریخ آمریکا دانست. رئیس جمهور آمریکا همچنین ادعاهای اثبات نشده در خصوص سوء استفاده و انحراف سیاسی اف بی آی را دوباره مطرح کرد. جولیانی همچنین اعلام کرد رئیس جمهور پس از دریافت گزارش مربوط به اطلاعات ارائه شده به قانونگذاران آمریکا در خصوص مصاحبه با رابرت مولر تصمیم خواهد گرفت.

پلیس فدرال آمریکا و وزارت دادگستری این کشور روز پنج شنبه جلسه‌ای با قانونگذاران این کشور را برگزار کردند تا از فشار جمهوریخواهان در پرونده مداخله روسیه بکاهند. تاکنون 19 نفر از جمله رئیس سابق ستاد انتخاباتی ترامپ و مشاور سابق امنیت ملی او در تحقیقات بازرس ویژه پرونده مداخله روسیه متهم شده‌اند. سه تن از نزدیکان ترامپ مجرم شناخته شده‌اند و با تیم تحقیقاتی مولر همکاری می‌کنند. پس از جلسه روز پنج شنبه دموکرات‌ها اعلام کردند که آنها هیچ مدرکی دال بر اقدامات ناشایست اف بی آی مشاهده نکرده‌اند.

کاخ سفید هنوز هیچ مدرکی در اثبات ادعای ترامپ در خصوص اینکه دولت باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا برای جاسوسی از کمپین انتخاباتی او به دلایل سیاسی جاسوسی کرده، ارائه نکرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار