پیش سردخانه کشتارگاه دام دزفول راه اندازی شد

رییس اداره دامپزشکی شهرستان دزفول از راه اندازی پیش سردخانه کشتارگاه دام این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محسن ورجاوند، رییس اداره دامپزشکی شهرستان دزفول با اشاره به اهمیت پیشگیری از برخی بیماری های میکروبی و ویروسی خصوصاً بیماری تب کریمه کنگو (CCHF) بیان داشت: با تلاش ها و پیگیری های شهرداری و اتحادیه قصابان دزفول پیش سردکن کشتارگاه دام در این شهرستان به منظور نگهداری 24 ساعته لاشه های کشتار شده راه اندازی گردید.

وی نگهداری لاشه های دام کشتار شده در پیش سردخانه به مدت 24 ساعت در دمای 0 تا 4 درجه سانتیگراد را سبب طی شدن جمود نعشی و بالا رفتن اسیدیته گوشت و در نتیجه از بین رفتن بسیاری از بیماری ها عنوان کرد.

ورجاوند با بیان اینکه گوشت استحصالی همان گوشت گرم و تازه بوده و بر روی لیبل آن ها عبارت پیش سردکن درج شده است اذعان داشت: گوشت هایی که در پیش سردخانه کشتارگاه نگهداری می شوند دارای کیفیت بالاتری بوده و از نظر بهداشتی مناسب تر می باشند هستند.

رییس اداره دامپزشکی شهرستان دزفول با تاکید بر اینکه نگهداری لاشه ها در یخچال های فروشگاه به منظور طی شدن روند خنک سازی لاشه تا قبل از مصرف را الزامی است، تصریح کرد: کلیه لاشه ها باید تا قبل از فروش در یخچال های ویترینی فروشگاه نگهداری شوند.

انتهای پیام/گ

راه اندازی سردخانه فرآورده های دامی

برچسب ها: دامپزشکی ، دامداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار