شهردار نیاسر :

افزایش 30 درصدی بازدیدگردشگران از شهر سبز نیاسرکاشان

شهردار نیاسر از بازدید بی سابقه بیش ازدومیلیون گردشگر خارجی وداخلی از آثار تاریخی وطبیعی شهر نیاسر در دو ماهه امسال و افزایش 30 درصدی بازدید نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته خبرداد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سبحان نظری، در گفتگو با خبرنگاران گفت: بیش ازدومیلیون نفر گردشگر از آثار شاخص تاريخي شهر نياسر از جمله آبشار،باغ تاريخي تالار، غار رئيس، چارتاقي وآئين گلابگيري و گلچيني نياسراز اول فرودین تا پایان اردیبهشت بازديد كردند.

وی با تاکید بر اینکه کهن باغشهر ایران نیاسر به عنوان یكی از مراكز گردشگری ایران همزمان با شكفتن گل های محمدی و در زمان  برگزاری مراسم  افتتاحیه هفدهمین آئین گلابگیری منطقه کاشان ،شاهد حضور بی سابقه گردشگران داخلی و خارجی بود،گفت: در اين مدت 15 هزارگردشگر خارجي از نياسر بازديد كردند.

به گفته وی، رفت و آمد هزاران خودرو سبك و سنگین در این ایام راه های ارتباطی كاشان به نیاسر را با ترافیك سنگینی روبه رو كرد، به گونه ای كه بسیاری از مسافران و گردشگران پس از ساعت ها تحمل ترافیك توانستند خود را به محدوده و منطقه تفریحی و آبشار زیبای این شهروباغ تاریخی تالار برسانند.

تراکم بالای گردشگران و مشکلات ناشی از آن با غافلگیری مسوولان نیاسر

شهردار نیاسر با اشاره به اینکه ورود سیل گردشگران به این شهر برای بازدید از گلستانهای گل محمدی و آئین گلابگیری مدیران شهری را با مشکلات فراوان روبرو ساخت گفت:  حضور چشمگیر گردشگران در شهر سبز نیاسر در پی تبلیغات رسانه ای و تلویزیونی در فصل گل و گلاب به حدی افزایش یافت كه مسئولان نیاسر بویژه شهرداری و ستاد طرح ترافیك و نیروی انتظامی و پلیس راه را غافلگیر كرده بود.

نظری، تصریح کرد: شهرداری نیاسر با همکاری پلیس راهور و عوامل نیروی انتظامی با اجرای طرح ترافیک در شهر و نصب بنر و تابلوهای ترافیکی در تمام مسیرهای ورودی و خروجی شهر مسافران را با طرح کنترل ترافیک به راهنمایی کردند که زحمات و همکاری همه عوامل انتظامی، راهور وپرسنل شهرداری طی این چند روز در کنترل و نظارت بر بار ترافیک وخدمت رسانی به گردشگران جای تقدیر دارد.

سفر به نیاسر روزهای وسط هفته

وی،  اظهارداشت: حضور این تعداد گردشگر از اقصی نقاط كشور با وجود پیش بینی امكانات رفاهی و خدماتی برقراری نظم و آمد و شد را بویژه در ساعات صبح با مشكل روبرو ساخته بود.

شهردار نیاسر،  بازدید از این شهر را از كسانی كه علاقه مند سفر به نیاسر هستند حتی الامكان در روزهای وسط هفته پیشنهاد کرد و گفت: با سفر در اواسط هفته به نیاسر از رفاه و برای رفع مشکلات آسایش بیشتری برخوردار خواهندشد.

 قول های مساعد مسئولان کشوری برای رفع مشکلات نیاسر در ایام گردشگری

نظری، بازدید مسئولین کشوری از آثار تاریخی شهر نیاسر دراین ایام  از آثار تاریخی بویژه چارتاقی ، غار رئیس، باغ تاریخی تالار ، آبشار و مجموعه حمام و آسیاب آبی این شهر و  قول های مساعد آنها برای رفع مشکلات را تاکیدکرد و گفت: نكته جالب از نظر گردشگران، وجود مجموعه اي از آثار تاريخي و جاذبه هاي زيباي طبيعي در شهر نياسر است.

وي با اشاره به اينكه نياسر یکی از شهرهای گردشگری و بكر کشور است، گفت: در اين شهر آثار برجسته تاريخي مانند غار تاريخي ريس، چارتاقي ، باغ تاريخي تالار ، چشمه اسكندريه و آبشار ، آسياب آبي ، حمام صفویه،مسجدپاچنار،برج چالقاب،چنارهاي قديمي و كهنسال و همچنين  جاذبه هاي طبيعي همچون  چشم انداز نياسر، دشت هاي گل آلاله و شقايقهاي وحشي ، باغات گل محمدي و آئين گلابگيري سنتي کم نظیر است.

 نياسر جايگاه نياكان و بزرگان، یکی از شهرهای گردشگری و بكر کشور

به گفته وی،  نياسر یکی از کهن‌ترین شهرهای ایران است که از قدیم تا حال دارای اهمیت خاصی می باشد و نام آن از نيا به معني جايگاه نياكان و بزرگان گرفته شده است.

شهردار نیاسر با اشاره به اینکه بنای چارتاقي نياسر را به اردشير بابكان بنيانگذار سلسله ساساني نسبت می دهند و  روزگاری نيز كوشك صفوي  تفرجگاه پادشاهان صفوي و قاجار بوده است گفت: نياسر در بیشتر کتب جغرافیا و تاریخ در كنار تپه هاي سيلك نام برده شده که تمامی نوشته های آنها اشاره بر اهمیت و اعتبار شهر قدیمی  نياسر دارد.

نظری، خاطرنشان کرد: شهر تاریخی نیاسر هنوز هم مکان هایی را به صور ت بکر و نهفته دارد که یک نگاه خاص می تواند آن را آشکار کند  به مانند دامنه کوه های اطراف شهر ، خانه هاي قديمي، سنگ نوشته هاي تاريخي که یک ظرفیت ویژه است که تاکنون کمتر به آن پرداخته شده است.

زمان گل چینی و گلابگیری تا اواخر خردادماه در نیاسر

وی در پایان یادآورشد: مراسم گل چینی و گلابگیری تا اواخر خردادماه در نیاسر ادامه دارد.

شایان ذکر است:شهر سبز نیاسر در 15 کیلومتری شهر کاشان ، از طريق اتوبان در فاصله 220 كيلومتري شهر تهران پايتخت ايران،  80 كيلومتري شهر مذهبي قم  و 240 كيلومتري شهر تاريخي اصفهان قرار دارد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.