کشف مایع سفید کننده تقلبی در شیراز

مدیر کل استاندارد فارس از کشف مایع سفید کننده تقلبی در شیراز خبر داد.

کشف مایع سفید کننده تقلبی در شیرازمرتضی رهنما مدیر کل استاندارد فارس در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ گفت: در هفته گذشته براساس گزارشات مردمی یک کارگاه غیر مجاز با شرایط غیر صنعتی و بهداشتی در حاشیه شهر شیراز و در یک باغ شخصی کشف شد که بصورت غیر قانونی اقدام به تولید محصول مایع سفید کننده با نام «تارا» در ظروف مختلف و با آدرس جعلی مشهد – کیلومتر ۲۰ جاده قوچان کرده بود که اداره کل استاندارد فارس در جهت حمایت از مصرف کنندگان و برخورد با متخلفین ضمن هماهنگی با دادستانی محترم شیراز اقدام به پلمپ دستگاه‌های غیر مجاز کرده و پرونده را جهت سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی ارسال کرد.

وی افزود: کارگران مشغول در این کارگاه اتباع بیگانه بوده که مراتب به اطلاع مراجع ذیصلاح رسانده شد.

رهنما بیان کرد: ۱۰ کارخانه تولیدی دارای مجوز تولید مایع سفید کننده تحت پوشش اداراه کل استاندارد با داشتن پروانه کاربرد علامت استاندارد در استان فارس مشغول فعالیت هستند.

رهنما همچنین اظهار کرد: مایع سفید کننده مشمول مقررات استاندارد اجباری بوده و تولید و عرضه آن بدون داشتن علامت استاندارد ممنوع است.

وی ادامه داد: مایع سفید کننده مصارف خانگی دارد و بایستی مشخصات، ترکیبات آن و نحوه استفاده و همچنین آدرس دقیق سازنده و تاریخ تولید آن بصورت کاملا مشخص روی بطری بسته بندی حک شده باشد.

مدیر کل استاندارد فارس اظهار کرد: بطری‌های این مایع نبایستی دچار باد کردگی و عدم تعادل باشند که این موضوع نشان دهنده آزاد شدن بیش از حد گاز کلر و کم شدن کارآیی محصول است و همچنین به دلیل ماهیت لکه بری و خاصیت خورندگی این محصول ظروف بسته بندی باید عاری از هرگونه چکه کردن باشد، این محلول همچنین نبایستی با محلول اسیدی تمیز کننده سرویس‌های بهداشتی اصطلاحا «جوهر نمک» همزمان استفاده شود.

انتهای پیام/ر

پلمپ کارگاه غیرمجازتولید مایع سفید کننده در شیراز

برچسب ها: استاندارد ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار