بدلیل خشکسالی؛

نابودی بیش از 9 هزار هکتار از اراضی دیم شوشتر

مدیر اداره جهاد کشاورزی شوشتر از نابودی بیش از 9 هزار هکتار از اراضی دیم این شهرستان بدلیل خشکسالی و کاهش شدید باران خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ایرج بادپیما، مدیر اداره جهاد کشاورزی شوشتر با اشاره به کاهش شدید بارندگی و وقوع خشکسالی در استان بیان داشت: به همین علت تمام 9 هزار و 500 هکتار اراضی دیم این شهرستان از بین رفت و برداشتی از این اراضی انجام نشد.

وی، 4 اردیبهشت ماه را زمان آغاز عملیات برداشت گندم در شهرستان شوشتر عنوان و تصریح کرد: کار برداشت گندم چند روز گذشته از سطح مزارع این شهرستان پایان یافت.

بادپیما با بیان اینکه 36 هزار هکتار از اراضی این شهرستان به کشت گندم آبی اختصاص یافته بود، اذعان داشت: از این میزان اراضی 148 هزار تن گندم برداشت گردید و به مراکز خرید و نگهداری گندم در شهرستان ارسال شد.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شوشتر در ادامه افزود: محصول کلزا توسط کلزاکاران شهرستان در 3 هزار و 100 هکتار کشت و 4 هزار و 250 تن محصول کلزا برداشت شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه دلیل گرد و غبار و همچنین بارش باران و تگرگی در روزهای پایانی دوره کشت سبب خسارت دیدن حدود 30 درصد از کشت‌ های شوشتر شد، اظهار داشت: متاسفانه کشاورزان نتوانستند از این بخش از مزارع برداشت داشته باشند.

انتهای پیام/گ

خسارت خشکسالی به اراضی کشاورزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.