در اثر طوفان در عمان، در مدت یک روز به اندازه ۳ سال باران بارید. تاثیرات این طوفان سهمگین در مناطق تجاری و غیرتجاری این کشور کاملا مشهود است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی، در اثر طوفان سهمگین در عمان، در مدت یک روز به اندازه ۳ سال در این کشور باران بارید.

­عملیات پاکسازی و احیاء پس از طوفان سهمگین در عمان شروع شده است. طوفان سهمگین و سیل سبب بروز مشکلات گسترده در شهر‌های بزرگ این کشور شد. شدت بارندگی به حدی بود که در مدت یک روز، به اندازه سه سال باران بارید!

طوفان و بارش شدید باعث مسدود شدن جاده‌ها شد. سیل و طوفان در عمان سبب کشته شدن ۳ نفر گردید. ۳۰ نفر نیز بر اثر سیل و طوفان در عمان ناپدید شده‌اند.

آثار طوفان سهمگین دریایی میکونو فقط به عمان محدود نشده است و در یمن نیز مشهود است.

شهر سلاله در عمان یکی از کانون‌های این سیل و طوفان دریایی بوده است. هنوز هم وزش طوفان شدید در این منطقه ادامه دارد با آنکه از شدت طوفان کاسته شده است. طوفان سبب تشکیل موج‌هایی به ارتفاع ۵ تا ۸ متر در مناطق ساحلی سلاله شد.

این طوفان و سیل خسارت‌های زیادی به مردم محلی و کسب و کار‌های آن‌ها وارد کرده است. سرعت طوفان در این مناطق به ۱۵۰ تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت رسیده است. تاثیرات این طوفان سهمگین در مناطق تجاری و غیرتجاری عمان کاملا مشهود است.

حدود ۱۰ هزار نفر از مردم شهر سلاله به علت طوفان و سیل تخلیه شدند و به مناطق امن انتقال پیدا کردند.

البته خسارت‌های ناشی از این طوفان درمقایسه با آثار تخریبی آن بسیار کم بود. به گفته مقامات عمانی، این امر نتیجه بسیج نیرو‌های دولتی و واکنش‌های مثبت مردم به درخواست‌های دولتی و همکاری مردم بوده است. در دو دهه گذشته، بار‌ها طوفان‌های دریایی و سیل گریبانگیر عمان بوده و همین امر سبب شده است دولت و مردم عمان تجارب زیادی برای مواجهه با این شرایط به دست بیاورند و بدانند با این پدیده‌های طبیعی چگونه مواجه شوند.

انتهای پیام/

تاثیرات طوفان سهمگین و سیل در عمان

برچسب ها: حوادث طبیعی ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار