داداشی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

رئیس جمهور برای انتخاب استانداران با مجمع نمایندگان استانی مشورت کند

نماینده مردم آستارا گفت: بهتر است رئیس جمهور برای انتخاب استانداران با مجمع نمایندگان هر استان مشورت کند.

رئیس جمهور برای انتخاب استانداران با مجمع نمایندگان هر استان مشورت کندولی داداشی نماینده مردم آستارا در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه در استان‌های مختلف کشور اقوام گوناگونی حضور دارند، اظهار کرد: برای مثال در استان آذربایجان غربی اقوام ترک و کرد حضور دارند یا در استان گیلان اقوام گیلکی، تالش تات و ترک در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند.

وی افزود: برخی از اقدامات استانداران باعث به وجود آ‌مدن تنش‌های اجتماعی و سیاسی شده است.

داداشی با بیان اینکه دولت هیچ تدبیری برای این موضوع ندارد و بعضا استانداران خام و بی تجربه را برای این سمت انتخاب می‌کند، تصریح کرد: دولت در این زمینه بی‌توجه است و این مسئله یکی از آسیب‌هایی است که دولت به ملت می‌زند.

نماینده مردم آستارا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا بهتر نیست رئیس جمهور برای انتخاب استانداران با مجمع نمایندگان هر استان مشورت کند، گفت: متأسفانه رئیس جمهور و وزرا پس از اخذ رأی اعتماد از وکلای ملت آنها را فراموش می‌کنند و دیگر توجهی به نمایندگان ندارند.

وی با تأکید بر اینکه نمایندگان باید پاسخگوی ملت و کسانی که به آنها رأی داده‌اند باشند، خاطرنشان کرد: وکلای ملت زمانی که نمی‌توانند از دولت پاسخ بگیرند مطالبات مردم را از طریق ابزارهای قانونی چون سوال یا استیضاح پیگیری می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار