بیش از یکصد هزار دام سنگین در لرستان واکسیناسیون شدند

رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های دامی دامپزشکی لرستان از واکسیناسیون بیش از یکصد هزار دام سنگین استان علیه تب برفکی خبر داد و گفت: این واکسیناسیون به صورت رایگان انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ علی حسنوند  رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های دامی دامپزشکی لرستان اظهار کرد: طی روز‌های آینده نخستین دوره واکسیناسیون دام‌های سنگین استان طی سال جاری انجام می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: واکسیناسیون دام‌های سنگین به صورت روتین سه بار در طول سال انجام می‌شود و در دام‌های سبک نیز بسته به شیوع بیماری و تامین واکسن یک یا دوبار در سال واکسیناسیون صورت می‌گیرد.

رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های دامی دامپزشکی لرستان از واکسیناسیون بیش از یکصد هزار دام سنگین استان علیه بیماری تب برفکی خبر داد و افزود: در حال رایزنی هستیم که در صورت تامین واکسن، واکسیناسیون بیش از یکصد هزار دام سنگین به صورت رایگان انجام شود.

حسنوند بیان داشت: در حال حاضر شرایط امنی از نظر بیماری در مورد دام‌های سبک و سنگین استان وجود دارد و بیماری خطرناکی که شیوع آن بیش از حدانتظار باشد را در دام‌ها شاهد نیستیم.

وی با اشاره به تلفات بیماری تب برفکی در برخی دام‌های استان طی سال گذشته گفت: سال گذشته چند مورد بیماری تب برفکی در شهرک‌های دام استان مشاهده شد که منجر به تلف شدن بسیاری از راس‌های دام سنگین شد.

این مسوول یادآور شد: بیماری تب برفکی در دام‌های بالغ شیوع پایینی دارد، اما تهدیدکننده‌ای جدی برای دام‌های جوان محسوب می‌شود و به همین‌منظور است که نظارت و اقدامات بسیاری در جهت پیش‌گیری و کنترل این بیماری توسط دامپزشکی استان انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/م

واکسیناسیون بیش از یکصد هزار دام سنگین در لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار