مدیرکل شرکت‌های بیمه‌ای استان خراسان شمالی:

بیمه یکی از سه رکن اصلی اقتصاد کشور است/ ۴۸۳ نماینده بیمه در استان خراسان شمالی

علی وفاپیشه با اشاره به اهمیت استفاده از بیمه گفت: بیمه‌ها در کنار بورس و ارز یکی از سه رکن اصلی اقتصاد کشور هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، علی وفاپیشه مدیرکل شرکت‌های بیمه‌ای استان خراسان شمالی در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه شرکت‌های بیمه‌ای در بین مردم غریب واقع شده‌اند٬ اظهار داشت: بیمه‌ها در کنار بورس و ارز یکی از سه رکن اصلی اقتصاد کشور هستند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت استفاده از بیمه گفت: ۲۲ هزار در نفر از زندانیان کشور به علت پرداخت نکردن دیه گرفتار شده‌اند. شاید اگر نسبت به بیمه اهمیت قائل بودند این مشکل پیش نمی‌آمد.

مدیرکل شرکت‌های بیمه‌ای استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اگر در جریان زلزله ساختمان بیمه شده از ۷۵ درصد تخریب گذشت، خسارت کامل لحاظ می‌شود در حالی که بنیاد مسکن برای محکم سازی روستا‌ها حتی اگر دیواری هم ریخته شد گفتند تخریب کامل، و این مشکلاتی را از لحاظ مالی برای بیمه به وجود آورد.

مهران ساری نائب رئیس صندوق‌های بیمه استان خراسان شمالی نیز در این نشست به ارائه آمار بیمه‌ای استان پرداخت و اظهار داشت: در خراسان شمالی ضریب نفوذ بیمه در سال ۹۵، ۲.۴ درصد است که نسبت به خراسان رضوی و اصفهان بیشتر است. حق بیمه تولیدی استان برای سال ۹۵، ۱۷۰ میلیاردتومان بوده که احتمال رشد ۱۵ درصدی در سال ۹۶ پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: خدمات شرکت‌های بیمه بر مبنای خسارتی است که پرداخت می‌کنند و شرکت‌های بیمه‌ای استان در سال ۹۵، ۱۳۵ میلیارد تومان خسارت پرداخت کرده‌اند که برای سال ۹۶، ۲۰ درصد افزایش پیش بینی شده است. جالب است این میزان برای سال ۹۴ معادل ۹۸ میلیارد تومان بوده که رشد ۶۵ درصدی خسارات در استان را داشتیم.

ساری درباره تعداد شرکت‌های بیمه استان خراسان شمالی تصریح کرد: تعداد نمایندگان بیمه در ۴۸۳ نماینده در سطح استان است و حدود ۲۱ شعبه در استان داریم.

انتهای پیام/ب

جزییات نشست مدیر هماهنگی امور شرکت‌های بیمه خراسان شمالی

برچسب ها: بیمه ، بیمه سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.