در پی تلاش ناکام برای تشکیل دولت در ایتالیا، احزاب پیروز انتخابات این کشور خواستار استیضاح سرجیو ماتارلا شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی، رهبر جنبش "پنج ستاره" در ایتالیا از پارلمان این کشور خواست سرجیو ماتارلا، رئیس جمهور ایتالیا را استیضاح کند. این درخواست در پی تلاش ناکام برای تشکیل دولت مطرح شد.

این اتفاق پس از آن رخ داد که رئیس جمهور ایتالیا درخواست جوزپه کانته، نخست وزیر را برای انتخاب پائولو سروونا به عنوان وزیر اقتصاد ایتالیا وتو کرد و بدین ترتیب، نخست وزیر ایتالیا مجبور شد از تلاش برای تشکیل دولت دست بکشد. رئیس جمهور ایتالیا سریعا از اقدام خود دفاع و اعلام کرد برای حفاظت از اقتصاد ایتالیا چنین کاری انجام داد. در حال حاضر نگرانی ها در ارتباط با ایجاد بحران مرتبط با قانون اساسی و برگزاری انتخابات جدید با ادامه بی ثباتی سیاسی، شدت گرفته است.

خبرنگار الجزیره انگلیسی گزارش داد در پی برگزاری یک هفته مذاکره و امیدهایی برای وجود گشایش، انتخاب های نخست وزیر ایتالیا برای تشکیل دولت با مانع مواجه شد. ائتلاف مردمی از جوزپه کونته که به عنوان نخست وزیر ایتالیا در نظر گرفته شده است، خواست دولت را تشکیل دهد. اما او اکنون می گوید شرایط کنونی نشان می دهد اختلاف نظرها همچنان بالاست. رئیس جمهور ایتالیا گفت انتخاب سروونا سبب ارسال یک پیام نگران کننده برای شرکای ایتالیا و بازارهای مالی می شود.

در همین حال، متئو سالوینی رهبر حزب راست گرای لیگ تأکید کرد انتخاب او برای سمت وزارت اقتصاد نباید وتو می شد. او اواخر روز یکشنبه، در پیامی زنده در رسانه های اجتماعی اقدام رئیس جمهور ایتالیا را در رد نامزد مورد نظر برای سمت وزارت اقتصاد، غیردموکراتیک توصیف کرد.

سالوینی خواهان برگزاری انتخاباتی جدید است . لوئیجی دی مایو، رهبر حزب پنج ستاره که بیشترین آراء را در انتخابات ماه مارس به دست آورده نیز خواستار برگزاری انتخاباتی جدید شده است.

انتهای پیام/

رئیس‌جمهور ایتالیا در چند قدمی استیضاح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۷ ۰۷ خرداد ۱۳۹۷
ما هم خواستار استیضاح رییس جمهورشان هستیم
آخرین اخبار