در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

«با دهان نَهم پرنده ای» برای کودکان و نوجوانان منتشر می شود

کمال شفیعی شاعر کودک و نوجوان گفت:کتاب جدیدم با عنوان « با دهان نهم پرنده ای» در حوزه هنری کودک و نوجوان منتشر می شود.

«با دهان نهم پرنده ای» برای کودکان و نوجوانان منتشر می شودکمال شفیعی شاعر کودک و نوجوان در گفتگو با خبرنگارحوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه کتاب جدیدم با عنوان « با دهان نهم پرنده ای» در حوزه هنری کودک و نوجوان منتشر می شود، گفت:باید تصویرگری این کتاب آغاز شده باشد.

وی افزود:یک مجموعه شعر با عنوان « کفشم زمانی گاو بوده » در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران منتشر و عرضه شد این کتاب مجموعه ای از 60 شعر تازه در قالب سپید برای نوجوانان است.

شفیعی با بیان اینکه کتاب «کفشم زمانی گاو بوده» بیشتر به فضاهایی که نوجوانان دوست دارند نگاه می کند، ادامه داد:از ویژگی های کتاب، نگاه خلاقانه و ساختار و فرم ارائه آثار  است که بیشتر شعرها در قالب سپید سروده شده اند.

این شاعر کودک و نوجوان گفت:در کتاب توجه ویژه ای به تنوع داریم، سعی کردیم که کتاب بدون تصویر باشد و در کتاب « کفشم زمانی گاو بوده » آثار عمدتا کوتاه و موضوعات آن درباره دغدغه های نوجوانان مثل عشق،مرگ،دوستی و فضاهایی است که تا چند سال قبل بیشتر شاعران تلاش می کردند که  نوجوانان با آن ارتباط نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در کتاب « کفشم زمانی گاو بوده » مطالبه هایی از نوجوانان مطرح می شود که نوجوانان در قالب پرسش هایشان بیان می کنند، اظهار داشت: در کتاب « کفشم زمانی گاو بوده » سعی کردم از پنجره ای رو در رو با مخاطب صحبت کنم و از منظر یک نوجوان با نوجوانان به گفتگو بنشینم

شفیعی گفت:از مزایای دیگر کتاب این است که به جای اینکه به جای نوجوانان فکر کند او را به فکر می برد و  این کتاب را نشر پیدایش منتشر کرد.

این شاعر کودک و نوجوان بابیان اینکه هم اکنون یک مجموعه عاشقانه هایی برای صلح در دست انتشار دارم که این کتاب در واقع یک مجموعه شعر سپید بلند برای نوجوانان است، گفت:این کتاب در انتشارات مدرسه با عنوان «هزار بار بیشتر» مراحل انتشارش را طی می کند.

شفیعی گفت:شعرهای این اثر در قالب نیمایی سروده شده اند و در کتاب فضایی متفاوت و موسیقایی وجود دارد که بیشتر موضوعاتش عاشقانه و عاطفی در پاسخ به برخی نیازهای نوجوانان است البته در کتاب سعی شده است به نحوه تعامل نوجوانان با همسالان،اجتماع و خانواده توجه شود.

انتهای پیام/

«هزار بار بیشتر» منتشر می شود

برچسب ها: ادبیات ، بازار نشر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار